Купуваме си лаптопи - бюрото ни е малко 17.04 | 09:52

Продажбите на персонални компютри у нас отчитат ръст от 6,6% през 2012 г.

От Ралица Стоянова

Продажбите на персонални компютри у нас отчитат ръст от 6,6% през 2012 г.

Настолните компютри заемат една трета от общите продажби в региона, а две трети се дължат на преносимите компютри. Това коментира старши анализаторът в IDC Евелин Стоев при представянето на прогнозите на ИТ пазара за 2013-2017 г., информира Econ.bg.

Настолните компютри, подобно на целия свят, и на нашия пазар отчитат спад. Ръстът при сегмента на персоналните компютри обаче се формира благодарение на високите продажби при преносимите компютри.

У нас търсенето на преносими компютри е все още динамично, тъй като пазарът остава ненаситен. Настолните компютри в България заемат около една пета от продажбите, докато в региона формират средно около една трета от тях.

"Спадът на този малък относителен дял при настолните компютри освен по чисто финансови причини, се дължи и на факта, че бюрото на българина е по-тясно от бюрото на западноевропееца и американеца и на него има място само за лаптоп, докато при западноевропейците има и за настолен компютър и за лаптоп, и за таблет”, обясни Стоев.

В България повечето лаптопи са сравнително евтини. Така например в сравнение със западноевропейския пазар, лаптопите у нас са по-евтини отколкото настолен компютър от среден клас на западноевропейския пазар.

От началото на кризата досега хардуерният пазар се развива изключително зле, отчете Стоев.

Още бизнес новини от Econ.bg:

Новият хит на Psy вдигна акции до 6-месечен рекорд

Летище на летищата

Водещи

Най-четени