Младежите до 25 г. най-често са във Facebook 19.07 | 15:11
75,5% от градското население е в интернет

75,5% от градското население в България на възраст между 18 и 65 години е в интернет. Една четвърт от хората прекарват над 5 часа на ден онлайн, сочи проучване на DigTribe.
Основните устройства, чрез които се осъществява достъп до интернет, са настолните компютри и лаптопите. Малко над 20% от потребителите използват сматфони, а 5,4% - таблети.
Социалните мрежи са посещавани от над 85% от интернет потребителите. Най-използваната социална мрежа е Facebook - 73,8% от българите онлайн я посещават всеки ден, следвана от Google + с ежедневни посещения от страна на 32,8%. Други водещи на световно ниво социални мрежи като LinkedIn, Pinterest, Foursquare не се радват на такава масова популярност у нас.
На въпроса "Колко често посещавате Facebook” 88,9% от 19-25 годишните отговарят, че проверяват своя профил (почти) всеки ден, което ги прави и най-редовните потребители на социалната мрежа у нас. По честота на Facebook употреба след тях се нареждат: 14-18 годишните, от които 88,7% са (почти) всеки ден във Facebook; 36-45 годишните, от които 72,6% са (почти) всеки ден във Facebook; 26-35 годишните, от които 69,4% са (почти) всеки ден във Facebook; Над 45 годишните, откоито 62,3% са (почти) всеки ден във Facebook.
Според проучването страниците на компании, продукти или услуги са сериозен източник на информация за потребителите, които са активни онлайн. Почти половината (46,5%) от Facebook потребителите харесват такива страници.
70,3% от активните потребители четат блогове на различна тематика. 9,3% посещават блогове всеки ден, 15% - 3-4 пъти седмично, 17,5% - 1-2 пъти седмично, а 21,6% - по- рядко от веднъж месечно. Читателите на блогове се доверяват предимно на български блогове (48,4%). 40,7% от аудиторията на блоговете чете както български, така и чужди блогове. Почти 10% от активните потребители поддържат собствен блог, като около 41% от авторите публикуват информация всяка седмица.
70,9% от интернет потребителите са закупили стоки или услуги през интернет през последните няколко месеца, сочи още проучването. Най-купувани през интернет са дрехите (41,2%), книгите (33,3%) и билетите за концерти, кино или театър (28,7%).
По-висока остава възрастовата граница на потребителите, които по-често извършват различни плащания чрез интернет. 88% от аудиторията между 26 и 45 годишните ползва такъв тип он лайн услуги.
Водещи
-
Каква програма предлага МОН на учениците през лятната ваканция
Кой контролира дейността на частните детски градини
24.06 | 18:00
-
Търсенето на имоти от висок клас продължава да нараства
Повечето купувачи търсят дом, подходящ за тяхното семейство.
24.06 | 16:59
-
Bloomberg: Война между Путин и НАТО ще струва над 1,5 трилиона долара
Стратегическото значение на Балтийските държави
24.06 | 16:45
-
Русия продължава с ударите: Жертви и разрушения в няколко области
В граничещия с Русия регион дрон е причинил смъртта на трима цивилни - осемгодишно дете, мъж и...
24.06 | 15:59
Най-четени
-
Терзиев: Има прекалено много коли в София, няма как лесно да се реши проблемът с трафика и с паркирането
Нека да гледаме всички елементи на услугата на градския транспорт за години напред и да дадем...
24.06 | 11:15
-
Синдикатите се противопоставят на частните железопътни превозвачи
Бизнесът вижда възможност за подобрение
24.06 | 11:45
-
Пети ден продължава акцията по издирване голямата дива котка в "Шуменското плато"
Призовават се хората, които забележат опасното животно да сигнализират на телефон 112 - без да...
24.06 | 10:30
-
Българин в Катар за атаката на Иран: Гледахме нещо като шоу. Всичко беше много координирано и прецизно
Това разказа в предаването „Тази сутрин“ българинът Людмил Димитров, който живее в Катар.
24.06 | 10:13