Над 1 млрд. долара изхарчени за ден онлайн 02.12 | 09:29

Постижението е в САЩ – в знаменателния за електронната търговия „киберпонеделник“

От Нели Минчева

Електронната търговия отчете един от най-впечатляващите си рекорди в понеделник тази седмица. Постижението е в САЩ, където само за ден онлайн за похарчени повече от един милиард долара, сочат данни на анализаторската компания ComScore.

Така нареченият "киберпонеделник" след Деня на благодарността в Щатите традиционно е един от най-силните дни за електронната търговия в страната. Денят е символичната връзка между този празник и празниците в края на годината.

Този път киберпонеделникът е генерирал покупки по интернет на обща стойност 1,028 млрд. долара, което е увеличение с 16% спрямо 2009 г. Ръстът се дължи повече на увеличените суми, платени от всеки отделен купувач, отколкото на растеж в броя на пазаруващите онлайн.

По данни на ComScore средната сума, която е похарчил един американски потребител за пазаруване в мрежата през този ден, е нараснала с 12 на сто на годишна база, за да достигне до 114,24 долара.

Националната търговска федерация, от своя страна, е изчислила, че купувачите са посветили една трета от разходите си през изминалия уикенд на покупки в интернет. Това също е ново рекордно ниво.

Търговците посочват, че вероятно големият интерес към онлайн магазините се дължи на щедрите отстъпки, правени от тях тази година.

Във вторник друга компания, следяща електронната търговия – Coremetrics, която е подразделение на IBM, оповести, че ръстът в онлайн продажбите в "киберпонеделника" възлиза на 19,4 на сто.

От компанията обаче не посочиха конкретно число. Обявена беше само средната сума, похарчена от човек за деня в интернет – 194,89 долара, или с 8,3 на сто повече спрямо същия понеделник на 2009 г.

Водещи

Най-четени