Нова интернет търсачка разчита на човешкия фактор 01.11 | 17:37

Създателите на търсачката Blekko се надяват един ден популярността ѝ да достигне тази на Google и Bing

От Георги Георгиев

Нова интернет търсачка, наречена Blekko, ще разчита много повече на човешкия фактор в сравнение с традиционните търсачки. Проектът получи финансиране от 24 милиона долара тази седмица, предаде Ройтерс.

В основата на развиваната от три години разработка стои метод, който позволява търсената от потребителя информация да бъде откривана и отсявана от групи от уебсайтове, които предварително са били одобрени и препоръчани от други потребители. За разлика от него, принципът, който днешните масови търсачки използват, е да показват на първо място най-популярните резултати от търсенето.

В подкрепа на творението си създателите на Blekko изтъкват факта, че днес интернет е прекалено наситен с реклами и маркетингов спам. Това означава, че масови търсачки като Google и Bing не предоставят на потребителя най-бързия възможен достъп до необходимата му информация.

Новата търсачка ще предлага база данни от полезни уебсайтове в различни категории на познанието: здравеопазването, образованието, готварските рецепти, туризма, автомобили, финанси и др. Освен че ще минимизира количеството спам, тя ще позволи на потребителя да създава персонални бази данни от сайтове на избрана от него тематика.

Макар че търсачката едва ли ще застраши хегемонията на Google в обозримо бъдеще, то може да се окаже полезен допълнителен инструмент за извличане на информация. Създателите на проекта са американци, тяхната компания също се нарича Blekko, като надеждите им са някой ден да постигнат популярността на лидера в търсенето и на неговия основен конкурент Bing на Microsoft.

Водещи

Най-четени