Нова система прави двигателите по-ефективни 25.01 | 12:30

Двигателят с разделен цикъл на Scuderi е по-мощен от традиционните четиритактови мотори

От Георги Георгиев

Производителят на двигатели Scuderi Group представи нов модел двигатели с разделен цикъл (сплит цикъл) на горене, които са по-мощни от стандартните четиритактови двигатели от същия клас, съобщава PhysOrg.

Сплит технологията позволява на двигателите да притежават два цикъла на горене вместо един посредством двойки свързани по между си цилиндри, работещи независимо един от други с кросоувър преход.

Така четирите хода на двигателя са разделени в две групи, при които единият цилиндър контролира всмукването на горивото и налягането, а вторият – възпламеняването и изхвърлянето на изгорелите газове.

До момента опитите за разработки на този тип двигатели са били неуспешни, тъй като голяма част от ефективността им се губела при сгъстяването на горивната смес и от температурните загуби.

Новият въздушно-хибриден дизайн на Scuderi включва специален резервоар за съхраняване на горивна смес, както и системи за контрол, които улавят и съхраняват изгубената енергия от работата на двигателя.

Проблемът с топлинната ефективност при предишните дизайни е решен след прилагането на системата "След горна мъртва точка" (ATDC), която избягва загуби, причинени от рекомресирането на газа. Благодарения на нея се намаляват емисиите от азотни окиси и се подобрява ефективността на горивото.

Учени от изследователския институт Southwestern са тествали еднолитров прототип на сплит двигател в продължение на година. Предварителните резултати сочат, че се наблюдава повишаване на ефективността на горивото с до 36% на хибридния модел Scuderi и до 25% при базовия модел. Тестовият двигател достигнал мощност от 135 конски сили и 6000 оборота в минута, които са характерни за по-големи и мощни двигатели.

Двигателят Scuderi може да бъде създаден с помощта на конвенционални части, а броят на специфичните елементи е минимален. Това ще позволи на производителите на автомобилни двигатели да бързо внедрят технологията в производство. Очаква се новият двигател да бъде пуснат на пазара в рамките на три години.

Водещи

Най-четени