Нова система прави двигателите по-ефективни 25.01 | 12:30
Двигателят с разделен цикъл на Scuderi е по-мощен от традиционните четиритактови мотори
Производителят на двигатели Scuderi Group представи нов модел двигатели с разделен цикъл (сплит цикъл) на горене, които са по-мощни от стандартните четиритактови двигатели от същия клас, съобщава PhysOrg.
Сплит технологията позволява на двигателите да притежават два цикъла на горене вместо един посредством двойки свързани по между си цилиндри, работещи независимо един от други с кросоувър преход.
Така четирите хода на двигателя са разделени в две групи, при които единият цилиндър контролира всмукването на горивото и налягането, а вторият – възпламеняването и изхвърлянето на изгорелите газове.
До момента опитите за разработки на този тип двигатели са били неуспешни, тъй като голяма част от ефективността им се губела при сгъстяването на горивната смес и от температурните загуби.
Новият въздушно-хибриден дизайн на Scuderi включва специален резервоар за съхраняване на горивна смес, както и системи за контрол, които улавят и съхраняват изгубената енергия от работата на двигателя.
Проблемът с топлинната ефективност при предишните дизайни е решен след прилагането на системата "След горна мъртва точка" (ATDC), която избягва загуби, причинени от рекомресирането на газа. Благодарения на нея се намаляват емисиите от азотни окиси и се подобрява ефективността на горивото.
Учени от изследователския институт Southwestern са тествали еднолитров прототип на сплит двигател в продължение на година. Предварителните резултати сочат, че се наблюдава повишаване на ефективността на горивото с до 36% на хибридния модел Scuderi и до 25% при базовия модел. Тестовият двигател достигнал мощност от 135 конски сили и 6000 оборота в минута, които са характерни за по-големи и мощни двигатели.
Двигателят Scuderi може да бъде създаден с помощта на конвенционални части, а броят на специфичните елементи е минимален. Това ще позволи на производителите на автомобилни двигатели да бързо внедрят технологията в производство. Очаква се новият двигател да бъде пуснат на пазара в рамките на три години.
Водещи
-
Ще има ли кабинет с втория или третия мандат? (ОБЗОР)
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че партията му ще върне папката празна
27.11 | 21:01
-
Швейцария оправда "Креди Сюис" по делото за пране на пари от Брендо
То е срещу българска престъпна група
27.11 | 20:45
-
Слави: Не съм водил разговори с г-н президента Силви Кирилов да стане служебен премиер
Той коментирай възможността Силви Кирилов да стане служебен премиер, ако бъде избран за...
27.11 | 20:30
-
Шести протест на "Правосъдие за всеки" срещу избора на главен прокурор
Демонстрантите отправиха нов призив към Народното събрание
27.11 | 20:15
Най-четени
-
Биткойнът удря $500 000 до 2027 г.?
Регулациите на държавно ниво ще направят пазара по-стабилен
27.11 | 15:20
-
Европа е изправена пред риск от по-скъпа енергия
Това се дължи на очакваната най-студена зима след военното нахлуване на Русия в Украйна през...
27.11 | 15:00
-
Лена Бориславова: ГЕРБ трябва да се разграничи от ДПС за преговори с ПП-ДБ
Условията за диалог
27.11 | 09:59
-
Фънки тръгна за фитнеса, но стигна до...
27.11 | 17:45