Нови правила за електронната търговия прие ЕП 23.06 | 15:15

Досегашните закони бяха отпреди "дигиталната революция"

От Деляна Петкова

Новото европейско законодателство ще даде възможност на потребителите да върнат закупен в Интернет продукт в рамките на две седмици след като са получили покупката. Правилата задължават онлайн търговците да дават на клиентите подробна и точна информация за крайната цена, поръчаните продукти и контактите за връзка с търговеца.

Това са едни от най-съществените придобивки в рамките на постигнатия компромис между ЕП и Съвета при преразглеждането на директивата за правата на потребителите. Документът беше одобрен с 615 гласа "за", 16 "против" и 21 "въздържали се", съобщиха от Европейския парламент.

Досегашните правила на ЕС за защита на потребителите бяха от времето преди "дигиталната революция", поради което слабо обхващаха защитата на потребителите при онлайн покупки. Проблемите с недоставяне или забавени доставки на поръчани стоки, както и фрагментирането на правилата за защита на потребителите между държавите членки, досега бяха пречка пред трансграничната онлайн търговия.

Същевременно бизнесът изтъкваше законовите различия между държавите членки като причина да не предлага своите продукти извън границите на своята страна.

След крайното гласуване в ЕП на 23 юни, министрите на страните от ЕС трябва формално да приемат законодателното предложение (очаква се през юли), след което държавите членки ще разполагат с две години за неговото приложение.

Водещи

Най-четени