Онлайн потребителите са най-често жертви на услугите на авиокомпаниите 25.10 | 15:06
Чести са и нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки

Българските потребители най-често стават жертви на авиокомпаниите при закъснения или анулиране на полети. Чести са и нелоялни практики в интернет, свързани с недоставени стоки, обясни на пресконференция Венцислав Петков – консултант в Европейския потребителски център в България, цитиран от агенция „Фокус”.
Важно е потребителите да знаят, че в срок от 7 работни дни може да се анулира договорът за покупка по интернет в България. Срокът тече от датата на доставка до датата на плащане. Ако се върне стоката по пощата с обратната разписка, пощенските разходи обаче са за сметка на потребителя.
Венцислав Петков обясни, че когато пазарува в интернет, потребителят първо трябва да провери какви данни за контакти е оставил продавачът – ако липсва електронен адрес и формуляр за обратна връзка, това би могло да означава, че продавачът не иска да бъде осъществяван контакт след продажбата и да затрудни рекламацията впоследствие.
Трябва да се проверят сроковете и условията на продавача относно правата на потребителя. Ако няма такива, това може да създаде трудности при предявяване на рекламация. Добре е да се направи търсене в Интернет с името на търговеца, защото е много вероятно хора с проблеми да са ги споделили в специалните форуми.
Добре е да се провери и кой притежава домейна на сайта, кой го е регистрирал и в коя държава. Искането на голяма сума пари като капаро без доставяне на стока е индикация за измама. Друга уловка е представянето на човек за служител на фирмата, който твърди, че ще придвижи по-лесно продажбата и ще направи отстъпки.
Добре е да се изискват сертификати и документи за качество – особено за търгове и аукциони. Желателно е в интернет да се пазарува чрез кредитни карти, за да може да се оспори по-лесно транзакцията през банката. Стока, поръчана онлайн, не може да бъде доставена за повече от 30 дни. Забранено е да се получава спам от търговския сайт, това се смята за агресивна практика.
Правата на потребителите в Интернет не важат за храни и напитки, кетъринг, самолетни билети, пазаруване от физически лица в страници като eBay, финансови услуги, за които важат други правила и договори за покупко-продажба на недвижими имоти.
Продажбата на лекарства и други медицински продукти в интернет е забранена – контролът там е занижен и може да има опасни продукти, подчерта Петков.
Водещи
-
Голяма част от българите не се интересуват от разхищението на храна, сочат данните от проучване на Европейската комисия
От Българската хранителна банка отчитат тенденция на нарастване на количествата спасена храна,...
21.10 | 17:59
-
Прокурорите: Нападението над магистрат е брутален удар срещу държавността
В официална позиция, разпространена след инцидента, организацията заявява, че случаят е...
21.10 | 17:40
-
Таксите в системата на образованието вече и в евро
Съгласно приетия от Народното събрание Закон за професионалното образование и обучение за...
21.10 | 17:20
-
България застарява: 1.5 милиона души са вече над 65 години
В края на 2024 година хората на 65 и повече навършени години са 1 544 245, или 24% от...
21.10 | 16:45
Най-четени
-
Радев: Управляващите са в парализа и чакат санкциониран за корупция по "Магнитски" политик да ги уведоми дали ще ги има
"Държавата не е детска игра с колички"
21.10 | 13:30
-
Над 40 компании са заявили интерес за изграждането на Терминал 3 и модернизацията на Терминал 2 на летище „Васил Левски“
Това включва нови зони за пристигащи и заминаващи пътници, централизиран пункт за проверка...
21.10 | 15:30