Пазаруваме в нета поне веднъж месечно 12.12 | 16:35
Все повече българи се доверяват на онлайн магазините и все по-често
Онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, показва проучването MasterIndex 2017. Според изследването на Mastercard, проведено сред активните български картодържатели, две трети от тях пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, като броят им нараства със 7 процентни пункта на годишна база – през 2015 г. техният дял е 51%, през 2016 г. – 58%, а през настоящата достига 65%.
Резултатите за 2017 г. показват най-голям ръст сред картодържателите, които пазаруват онлайн по няколко пъти в месеца (от 22% през 2016 г. до 30% през настоящата). Най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база са потребителите във възрастовата група 25-34 г. Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти (70%), като сред разплащащите с тях най-голям е делът на 18–24-годишните.
Българските потребители заплащат онлайн най-вече покупката на дрехи и обувки (57%), месечни сметки (44%), електротехника (37%), подаръци (37%), настаняване (33%), книги (28%), храна (25%), самолетни билети (25%), козметика (24%), билети за културни и спортни събития (18%) и др. В сравнение с 2016 г., най-голям е ръстът в онлайн пазаруването на козметика (повишение с 13%), подаръци (ръст от 11%) и настаняване (5% повишение).
"Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от предимствата, които предоставя – достъп до глобални електронни магазини по всяко време на денонощието, от всяко устройство, независимо в коя точка на света се намират потребителите. Te оценяват високо удобството на онлайн пазаруването, както и сигурността на плащането, благодарение на развитите технологии за сигурност и опцията chargeback за възстановяване на сумата в банковата карта", казва Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
По данни на Евростат, 9% от българските компании използват мрежата като канал за продажба на своите продукти и услуги. За сравнение – средният индекс за европейските компании е 20%. Въпреки нарастващия интерес на потребителите, електронната търговия в България формира едва 4% от общия оборот на местните компании, докато по този показател европейските достигат около 16%.
"Онлайн търговията предоставя все по-големи възможности за развитие на бизнеса и осигуряване на достъп до глобалния пазар. Българските компании имат шанса да се възползват от предимствата на дигитализиращата се среда и да отговорят на непрестанно нарастващия потребителски интерес, използвайки възможностите на новите технологии и дигиталните решения", казва Ваня Манова, мениджър за България и Македония на Mastercard.
Водещи
-
Експерт: Един избирател, който е дал доверие и вижда, че от другата страна не му се връща, се отдръпва
Категорично предизборната кампания, която започна с разглобяването на сглобката, не даде...
13.05 | 17:45
-
Зодия Телец - партньорски хороскоп
Другата му характерна черта, тайната му, ако искате, е вродената му любов към неподправената...
13.05 | 17:30
-
Ето на какво се дължи бума на коклюш у нас
В някои области от страната започнаха проверки за стриктното изпълнение на имунизационния...
13.05 | 17:15
-
Временно са спрени сърдечните операции на деца
Недостигът на медицински сестри е критичен
13.05 | 17:00
Най-четени
-
„Ставам вече порно звезда”: Изнудват бивш министър с клип с нецензурно съдържание
Близките ми много се изненадаха, че толкова ми се е повишил сексуалният потенциал на тази...
13.05 | 10:30
-
„Тази е лесна, пишете ѝ“: Десетки жени попадат без да искат и без да подозират в чат канали
В скрити чатове като по каталог се разпространяват снимки и телефонни номера, придружени с...
13.05 | 09:45
-
Извънредно от Радев! Остро предупреждение към Северна Македония
България многократно и ясно е заявявала своята позиция, че договореностите трябва стриктно да...
13.05 | 10:45
-
Днес у нас е денят на данъчната свобода
Тази година той настъпва по-рано в сравнение с 2022 година
13.05 | 10:15