Пазаруваме в нета поне веднъж месечно 12.12 | 16:35
Все повече българи се доверяват на онлайн магазините и все по-често

Онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, показва проучването MasterIndex 2017. Според изследването на Mastercard, проведено сред активните български картодържатели, две трети от тях пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, като броят им нараства със 7 процентни пункта на годишна база – през 2015 г. техният дял е 51%, през 2016 г. – 58%, а през настоящата достига 65%.
Резултатите за 2017 г. показват най-голям ръст сред картодържателите, които пазаруват онлайн по няколко пъти в месеца (от 22% през 2016 г. до 30% през настоящата). Най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база са потребителите във възрастовата група 25-34 г. Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти (70%), като сред разплащащите с тях най-голям е делът на 18–24-годишните.
Българските потребители заплащат онлайн най-вече покупката на дрехи и обувки (57%), месечни сметки (44%), електротехника (37%), подаръци (37%), настаняване (33%), книги (28%), храна (25%), самолетни билети (25%), козметика (24%), билети за културни и спортни събития (18%) и др. В сравнение с 2016 г., най-голям е ръстът в онлайн пазаруването на козметика (повишение с 13%), подаръци (ръст от 11%) и настаняване (5% повишение).
"Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от предимствата, които предоставя – достъп до глобални електронни магазини по всяко време на денонощието, от всяко устройство, независимо в коя точка на света се намират потребителите. Te оценяват високо удобството на онлайн пазаруването, както и сигурността на плащането, благодарение на развитите технологии за сигурност и опцията chargeback за възстановяване на сумата в банковата карта", казва Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
По данни на Евростат, 9% от българските компании използват мрежата като канал за продажба на своите продукти и услуги. За сравнение – средният индекс за европейските компании е 20%. Въпреки нарастващия интерес на потребителите, електронната търговия в България формира едва 4% от общия оборот на местните компании, докато по този показател европейските достигат около 16%.
"Онлайн търговията предоставя все по-големи възможности за развитие на бизнеса и осигуряване на достъп до глобалния пазар. Българските компании имат шанса да се възползват от предимствата на дигитализиращата се среда и да отговорят на непрестанно нарастващия потребителски интерес, използвайки възможностите на новите технологии и дигиталните решения", казва Ваня Манова, мениджър за България и Македония на Mastercard.
Водещи
-
Веселин Стойнев за ПП: Оставката на Кирил Петков вече не може да компенсира щетите
Според него всички уличени в корупция трябва да подадат оставка и да бъдат изключени от...
30.06 | 21:00
-
Невиждани юнски жеги морят Европа
В събота в испанския град Ел Гранадо бяха измерени 46 градуса
30.06 | 20:30
-
Страшна трагедия: Пикап прегази детенце
Мотоциклетист откаран по спешност в болница след тежка катастрофа
30.06 | 20:15
Най-четени
-
Николай Василев: Пенсионната възраст трябва да бъде увеличена
Вноските за втория стълб да се вдигнат от 5 на 10%
30.06 | 16:00
-
Почина музикантът Евгени Генчев - Джули от "Виолетов генерал"
Тъжната новина съобщиха от дарк уейв групата, чийто дългогодишен басист бе той
30.06 | 14:10
-
И Бойко Борисов се срещна с Магнус Брунер
Шенген е едно от най-големите постижения на ЕС, заяви лидерът на ГЕРБ
30.06 | 15:30
-
Жена с над 2,50 промила алкохол се удари в дървен цветарник
По случая е започнато разследване.
30.06 | 11:59