Пазаруваме в нета поне веднъж месечно 12.12 | 16:35
Все повече българи се доверяват на онлайн магазините и все по-често
Онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече български потребители, показва проучването MasterIndex 2017. Според изследването на Mastercard, проведено сред активните български картодържатели, две трети от тях пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, като броят им нараства със 7 процентни пункта на годишна база – през 2015 г. техният дял е 51%, през 2016 г. – 58%, а през настоящата достига 65%.
Резултатите за 2017 г. показват най-голям ръст сред картодържателите, които пазаруват онлайн по няколко пъти в месеца (от 22% през 2016 г. до 30% през настоящата). Най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база са потребителите във възрастовата група 25-34 г. Предпочитаното платежно средство за закупуване на продукти и услуги в мрежата остават дебитните карти (70%), като сред разплащащите с тях най-голям е делът на 18–24-годишните.
Българските потребители заплащат онлайн най-вече покупката на дрехи и обувки (57%), месечни сметки (44%), електротехника (37%), подаръци (37%), настаняване (33%), книги (28%), храна (25%), самолетни билети (25%), козметика (24%), билети за културни и спортни събития (18%) и др. В сравнение с 2016 г., най-голям е ръстът в онлайн пазаруването на козметика (повишение с 13%), подаръци (ръст от 11%) и настаняване (5% повишение).
"Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от предимствата, които предоставя – достъп до глобални електронни магазини по всяко време на денонощието, от всяко устройство, независимо в коя точка на света се намират потребителите. Te оценяват високо удобството на онлайн пазаруването, както и сигурността на плащането, благодарение на развитите технологии за сигурност и опцията chargeback за възстановяване на сумата в банковата карта", казва Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
По данни на Евростат, 9% от българските компании използват мрежата като канал за продажба на своите продукти и услуги. За сравнение – средният индекс за европейските компании е 20%. Въпреки нарастващия интерес на потребителите, електронната търговия в България формира едва 4% от общия оборот на местните компании, докато по този показател европейските достигат около 16%.
"Онлайн търговията предоставя все по-големи възможности за развитие на бизнеса и осигуряване на достъп до глобалния пазар. Българските компании имат шанса да се възползват от предимствата на дигитализиращата се среда и да отговорят на непрестанно нарастващия потребителски интерес, използвайки възможностите на новите технологии и дигиталните решения", казва Ваня Манова, мениджър за България и Македония на Mastercard.
Водещи
-
Заради аварии при лошото време: Части от България са без ток
Това съобщават от ЕРМ Запад
30.11 | 17:00
-
Втори ден хиляди в София остават без парно и топла вода
Очаква се аварията да бъде отстранена в следващото денонощие
30.11 | 16:40
-
Два ТИР-а се удариха, шофьорите им загинаха
Водачите са чужденци, издъхнали в болницата
30.11 | 16:20
Най-четени
-
ЕК предупреди България, че може да спре плащанията по ПВУ
8 ключови етапа и 1 цел не са изпълнени задоволително
30.11 | 10:00
-
Животновъдите от Велинград продължават протеста
Фермерите са недоволни, заради съмнение за достоверността на пробите, които здравните власти...
30.11 | 10:20
-
Борисов : Най-големият опонент на партията ни в общините е ДПС
Според него, Кирил Петков се е пазарил с „Възраждане” да правят Бойко Рашков вътрешен министър
30.11 | 11:20