Печалбите на Samsung надминаха оценките на анализаторите 06.04 | 15:22

Оперативната печалба на компанията за първото тримесечие на годината достигна рекордните 5,8 трилиона вона (5,1 млрд. долара)

От Виолета Малинкова

Най-големият азиатски производител на електроника за масово потребление Samsung публикува печалбата си за първото тримесечие. Данните надхвърлят значително оценките на анализаторите, съобщава Bloomberg.

Оперативната печалба за тримесечието, приключило на 31 март, достигна рекордните 5,8 трилиона вона (5,1 млрд. долара). За сравнение – година по-рано печалбата на компанията възлизаше на 2,95 трилиона вона. Или с други думи печалбата на производителя на електроника е повече от два пъти по-висока от тази за същото тримесечие, но година по-рано.

Това надмина прогнозите на анализаторите за 5 трилиона вона краен финансов резултат в полза на Samsung.

Този ръст беше отчетен, след като Samsung представи Galaxy Note и новите си смартфони, конкуриращи се с тези на Apple - ключов конкурент, с когото от компанията водят и патентна битка на четири континента.

Най-голям принос за ръста на Samsung имат именно продажбите на телефоните Galaxy, показват данните на компанията. Само за първото тримесечие те са скочили с 22% до 45 трилиона вона, а така пазарната стойност на компанията се увеличи с 0,1%. В резултат на това акциите ѝ нараснаха с 26%.

Според Мат Еванс - анализатор от Сеул - Samsung е продала около 44 милиона смартфона през първото тримесечие, което е над три пъти повече от реализираното година по-рано. Това надвишава пратките на Apple със значителен марж, превръщайки Samsung в топ смартфон-продавач за изминалия тримесечен период.

Според проучване на iSuppli, Samsung TV-отдела има оперативна печалба от около 418 млрд. долара печалба в сравнение с 100 млрд. вона година по-рано, благодарение на високия клас модели, представени от компанията, от рода на с 3D телевизорите и уеб-базираните услуги. Продажбите в този сектор са нараснали до 14,3 трилиона вона от 13,5-те трилиона вона, отчетени миналата година.

Samsung има и рекорден дял в САЩ на пазара на LCD телевизорите – той възлиза на около 25% от всичките ѝ пратки.

Въпреки удивителните си печалби, компанията не спира да се разраства. Планира се тя да инвестира нови 7 млрд. долара за строежа на завод в Китай за производство на NAND флаш. 

Единственият спад, който Samsung отчита, е в продажбата на чипове. Съкращението при тях е с около 28%, което е срив в печалбата от 8,65 трилиона вона до 1,2 трилион вона.

По всичко личи, че битката с Apple повече от оспорвана. Предстои да видим кой ще спечели войната.

Водещи

Най-четени