Президентът на IPRA: Прессъобщенията умират 07.11 | 07:08

PR-ът става социален вместо дигитален според Кристоф Жинисти

От Лазар Тодоров

На конференцията "Силата на интелигентните комуникации" Кристоф Жинисти, президент на IPRA за 2013 г., заяви, че прессъобщенията стават тотално ненужни като средство за правене на PR.

Жинисти смята, че PR-ът коренно се е променил и е станал социален. Не е достатъчно просто да разпратиш съобщение за продукт до медиите, които да го разпространят до хората. PR-ът има нова роля и тя е да общува директно с хората. Този нов тип общуване с масите изисква няколко неща:

Вяра

На първо място хората трябва да вярват. Те имат изградено мнение за дадена компания, продукт, личност. Трябва да слушате и анализирате публиката, обясни Жинисти. От голяма полза за това "слушане" са социалните медии.

Експертът даде пример с туризма в Египет, който е сериозно пострадал заради факта, че много хора вярват, че не е безопасно да посещават страната в момента.

Емоции

Оказва се, че много от продуктите, които се купуват, са свързвани с даден сантимент.

PR експертът даде пример с Apple, при която манията по марката няма нищо общо с продукта. Компанията обикновено е харесвана или мразена заради нерационални причини.

Активизъм

Така наречените сантиментални тълпи създават почвата, върху която ще отглеждате продукта си, обясни Жинисти.

Той съветва PR специалистите да слушат публиката, да разговарят с нея и да бъдат готови да реагират бързо.

Още от съветите му и вдъхновяващо видео вижте в Econ.bg, който е медиен партньор на събитието.

Водещи

Най-четени