Продажбата на T-Mobile заплашва конкуренцията на пазара в САЩ 17.08 | 18:18

Възможно е американските власти да ограничат вдигането на цените в сектора

От Ивайло Ачев

Покупката на T-Mobile, американското звено на Deutche Telekom, от големия американски мобилен оператор AT&T, може да доведе до допълнително затягане на регулацията на телекомуникационния сектор в САЩ, пише агенция "Блумбърг".

Ако Федералната комисия по информационните съобщения и американското министерство на правосъдието дадат разрешение за финализиране на продажбата, която е на стойност 39 млрд. долара, то и двете институции могат да задължат AT&T и Verizon Wireless да не повишават цените на услугите си.

За да се запази конкурентоспособността на пазара, регулаторните органи могат да създадат и нов доставчик на мобилни услуги чрез обединението на няколко по-малки компании или пък да поискат от T-Mobile да даде част от клиентската си база на друг оператор – например на TracFone Wireless. Това гласят заключенията на специален доклад на консултантската компания Yankee Group относно сделката.

Ако сделката се осъществи, то 17 от общо 27 пазара на безжични услуги в САЩ ще бъдат концентирани в ръцете на една-две компании. Отделно AT&T ще стане компания номер едно на американския пазар по отношение предлагане и доставка на безжични услуги, изпреварвайки Verizon.

80% от печалбите на американския пазар за безжични услуги се падат на AT&T и Verizon Wireless.

Според проучване на агенция "Блумбърг", над 50% от запитаните специалисти считат, че продажбата на T-Mobile няма да бъде одобрена.

Водещи

Най-четени