Разходите за интернет реклама в Русия скачат с 57% 02.08 | 07:35

Сегментът на интернет рекламата става най-бързо растящия за последната година

От Елена Коцева

Само за първите 6 месеца на годината разходите за интернет реклама в Русия скочиха с 57% в сравнение с аналогичния период на миналата година. Така сегментът на интернет рекламата става най-бързо растящия за последната година. В първите 6 месеца на 2011 г. рекламодателите са вложили в реклама в интернет 17 млрд. рубли без ДДС.

Само за миналата година през първата половин година този сегмент е нараснал с 33%, съобщава Асоциацията на информационните агенции (АКАР).

Като цяло разходите за реклама от януари до юни 2011 г. в Русия са 122 млрд. рубли. Това е с 28% повече отколкото за първото полугодие на миналата година.

За цялата минала година за реклама са били похарчени 250 млрд. рубли с ДДС.

Тази година АКАР за първи път представи данни без отчитане на добавената стойност, като така се представя реалното състояние на пазара.

Също така се увеличават разходите и за телевизионна реклама. В сравнение с миналата година ръстът е от 29% - в първата половин година на 2010 г. е отбелязан ръст от 7%.

Телевизиите, както и преди, остават най-търсения пазар за реклама. През тази година за телевизионна реклама са били похарчени 61,4 – 61,9 млрд. рубли. Нарастването на търсенето на телевизионна реклама е довело и до покачване на цените в сегмента – с около 30-40%.

Също така прираст отбелязва сегментът на външната реклама. През тази година разходите са се увеличили с 25%.

Благоприятно стои и радио и печатната реклама. В сравнение с миналата година разходите са нараснали съответно с 18 и 11%.

Водещи

Най-четени