С 45% се разрасна пазарът на таблети за три месеца 19.01 | 10:09

Основна заслуга за растежа има iPad

От Нели Минчева

С 45% е нараснал световният пазар на таблети през третото тримесечие на 2010 спрямо предходните три месеца, показват данни от проучване на анализаторската компания IDC.

Основна заслуга за растежа има устройството на Apple – iPad, който даде тласък на редица други компютърни производители да влязат в сегмента.

Около 87%, или 4,2 млн., от всичките 4,8 млн. медиа таблети, доставени през тримесечието, са били iPad. Според IDC през второто тримесечие доставките на този таблет са били общо 3,3 млн.

Прогнозните данни за цялата 2010 г. са за 17 млн. продадени бройки от всички видове таблети. Очакванията за тази година са за 44,6 млн., а за следващата – 70,8 млн.

Растежът през 2011 се прогнозира да дойде от многобройните разработвани таблети, базирани на Android на Google, както и на други операционни системи, които ще спомогнат за по-силна конкуренция и по-ниски цени на пазара.

Отскоро пазарните експерти разглеждат медиа таблетите и електронните четци като две различни продуктови категории. За четците се посочва, че въпреки растящата им популярност, те продължават да са много по-малко търсени от таблетите, като съотношението е приблизително 2 към 1 в полза на устройства като iPad.

Водещи

Най-четени