Самоуправляемата кола на Google катастрофира 08.08 | 14:09
Виновен за инцидента е човек, който е имал пълен контрол върху возилото в дадения момент

Мисията на Google да популяризира коли, които могат да се управляват сами, изглежда удари на камък в петък (5 август). Тогава се разбра, че едно от автоматичните возила на компанията е претърпяло инцидент. Но по ирония на съдбата, от компанията съобщиха, че точно в този момент колата била управлявана от човек, информира в. "Лос Анджелис Таймс".
Снимка, публикувана в автомобилния сайт Jalopnik, показва как "умната" кола е издърпана встрани от пътя след лек сблъсък с друга "обикновена" Toyota Prius. Инцидентът е станал близо до седалището на компанията.
По закон самоуправляемите коли трябва да имат водач зад волана, който трябва да поеме контрола, ако нещо се обърка. От Google заявяват, че колата е била управлявана в ръчен режим по време на инцидента.
"Безопасността е наш основен приоритет. Една от целите ни е да предотвратим удари като този, които се случват при ръчно управление" заяви говорител на Google, добавяйки, че колата е изминала над 160 хил. мили на автономен ход без нито един инцидент.
През юни тази година Невада се превърна в първия американски щат, който узакони самоуправляемите коли. Събитието тогава бе отбелязано като триумф за амбициозните планове на Google.
Компанията, създала най-популярната търсачка в света, от години работи върху проекта, който да "изхвърли" човешките шофьори от мястото зад волана. Тя постига това чрез вграждането на компютърни системи, радари, видеокамери и лазери в прототипи, базирани върху популярния хибриден модел Prius на Toyota. Google предвижда така оборудваната кола да бъде много по-сигурна на пътя, тъй като системите ѝ не биха допускали грешки поради умора и разсейване и винаги ще бъдат нащрек за опасни ситуации.
Осен за подобряване на безопасността, този тип системи ще помогнат и за намаляването на трафика по магистралите, обясни по-рано тази година Себастиян Трун – професор по роботика в университета в Станфорд и ръководител на проекта на Google.
"Осъзнавате ли, че можем да повишим капацитета на магистралите два или три пъти, ако разчитаме на роботизираната, а не на човешката прецизност при движение на автомобилите в колоната? Тогава колите ще се движат в по-прави редици и по-близко една до друга, без това да създава риск от катастрофи. Така можем да се справим със задръстванията по магистралите", заяви Трун в речта си по време на конференция в Калифорния през пролетта.
Водещи
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Кристалина Георгиева: Световната икономика е изправена пред сериозно изпитание 3
Според директора на МВФ, това поставя държавите в изключително трудна ситуация и прави спешно...
25.04 | 16:45
-
Във вторник е първото заседание по делото срещу съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков
Петков е с повдигнато обвинение от 10 януари
25.04 | 16:30
Най-четени
-
Доверието в кабинета пада?
Съдбата на този кабинет ще бъде решена от потенциални противоречия вътре в управляващата...
25.04 | 10:59
-
Министерство на културата отчете резултатите от първите 100 дни от управлението на Мариан Бачев
Министерството отчита, че са обявени 17 от общо над 30 необявени конкурса, като за някои от...
25.04 | 16:59
-
Радев: Няма 100 дни кабинет „Желязков”, а ново начало на модела „Борисов”
Според него има министри, които искат да работят, но нямат и няма да имат свободата да го...
25.04 | 12:34