Самоуправляемата кола на Google катастрофира 08.08 | 14:09
Виновен за инцидента е човек, който е имал пълен контрол върху возилото в дадения момент

Мисията на Google да популяризира коли, които могат да се управляват сами, изглежда удари на камък в петък (5 август). Тогава се разбра, че едно от автоматичните возила на компанията е претърпяло инцидент. Но по ирония на съдбата, от компанията съобщиха, че точно в този момент колата била управлявана от човек, информира в. "Лос Анджелис Таймс".
Снимка, публикувана в автомобилния сайт Jalopnik, показва как "умната" кола е издърпана встрани от пътя след лек сблъсък с друга "обикновена" Toyota Prius. Инцидентът е станал близо до седалището на компанията.
По закон самоуправляемите коли трябва да имат водач зад волана, който трябва да поеме контрола, ако нещо се обърка. От Google заявяват, че колата е била управлявана в ръчен режим по време на инцидента.
"Безопасността е наш основен приоритет. Една от целите ни е да предотвратим удари като този, които се случват при ръчно управление" заяви говорител на Google, добавяйки, че колата е изминала над 160 хил. мили на автономен ход без нито един инцидент.
През юни тази година Невада се превърна в първия американски щат, който узакони самоуправляемите коли. Събитието тогава бе отбелязано като триумф за амбициозните планове на Google.
Компанията, създала най-популярната търсачка в света, от години работи върху проекта, който да "изхвърли" човешките шофьори от мястото зад волана. Тя постига това чрез вграждането на компютърни системи, радари, видеокамери и лазери в прототипи, базирани върху популярния хибриден модел Prius на Toyota. Google предвижда така оборудваната кола да бъде много по-сигурна на пътя, тъй като системите ѝ не биха допускали грешки поради умора и разсейване и винаги ще бъдат нащрек за опасни ситуации.
Осен за подобряване на безопасността, този тип системи ще помогнат и за намаляването на трафика по магистралите, обясни по-рано тази година Себастиян Трун – професор по роботика в университета в Станфорд и ръководител на проекта на Google.
"Осъзнавате ли, че можем да повишим капацитета на магистралите два или три пъти, ако разчитаме на роботизираната, а не на човешката прецизност при движение на автомобилите в колоната? Тогава колите ще се движат в по-прави редици и по-близко една до друга, без това да създава риск от катастрофи. Така можем да се справим със задръстванията по магистралите", заяви Трун в речта си по време на конференция в Калифорния през пролетта.
Водещи
-
Нови правила при отпуските за смърт на роднина и ненормиран работен ден
Промени в отпуска при смърт на роднина
16.05 | 15:30
-
Божидар Божанов: Случващото се със столичния градски транспорт е видим саботаж
Божанов допълни, че от ПП-ДБ не са против увеличението на заплатите на шофьорите, но това...
16.05 | 15:15
-
Протестът на градския транспорт отново отекна в парламента ОБЗОР
Извънредната ситуация с транспорта в София отново предизвика политически коментари в кулоарите...
16.05 | 15:00
-
Доходите изпреварват разходите: НСИ отчете ръст през първото тримесечие
Най-голямо намаление има при потреблението на хляб и тестени изделия - от 18 на 16,9...
16.05 | 14:30
Най-четени
-
Ако няма споразумение - и уикендът няма да има градски транспорт
И предупредиха, че се очаква масово търсене на работа от страна на водачите.
16.05 | 11:00
-
Бойко Борисов отправи остри критики към кмета на София Васил Терзиев във връзка с продължаващите протести
Той обвини Терзиев в бездействие и подчерта, че според него Столична община разполага с...
16.05 | 10:15
-
Служителите в метрото са готови да се включат в протеста
Според него исканията за по-високи заплати в сектора са справедливи. Той заяви, че до...
16.05 | 12:30
-
Депутатите се събраха на редовно заседание
Като първа точка в дневния ред е предвидено гласуване на Законопроект за ратифициране на...
16.05 | 11:15