Смартфоните все по-трудно покриват изискванията на потребителите 29.11 | 15:24

С най-голямо доверие се ползва Apple, с най-малко – Microsoft

От Нели Минчева

Повечето потребители на смартфони не са много лоялни към производителя на техния мултимедиен телефон – тенденция, която може да изостри допълнително ожесточената конкуренция в сектора. Това става ясно от проучване на изследователската компания GfK, цитирано от Ройтерс.

Изследването на групата показва, че 56% от запитаните притежатели на смартфон са склонни на експерименти при избирането на марката на следващия апарат, който закупят. Единствено Apple се ползва със значително доверие сред своите потребители.

WiFi връзка, GPS система или камера с висока резолюция са сред вече баналните функционалности на продаваните апарати. Потребителите все повече търсят достъп до атрактивни услуги, включително и посещавайки онлайн магазини за приложения.

"Лоялността към даден смартфон е много по-сложна за постигане към момента, в който хората плащат за изключителни изживявания", коментира пред агенцията Райън Ганрър, основен автор на проучването. "Ако един телефон не "изпълнява дадените обещания", или не е на висотата на очакванията на купувача, лоялността към производителя пада", допълва той.

Сред запитаните – хора от ключовите световни пазари за сектора – само един на четирима предвижда да остане верен на ползваната в момента операционна система на своя мултимедиен телефон.

С най-силно доверие се ползват смартфоните на Apple (59%), а най-лошо се представя софтуерът на Microsoft Windows Phone (21%).

До 35% стига доверието при BlackBerry на Research In Motion, а 28 на сто и 24 на сто е то при съответно ползващите телефони с Android на Google и със Symbian на Nokia.

Изследването е проведено онлайн между октомври и ноември сред 2653 души в Бразилия, Германия, Испания, Великобритания, Китай и САЩ.

На тези пазари, с изключение на китайския, над една трета от потребителите на мобилни телефони смятат да си купят смартфон следващия път, когато сменят апарата си. Въпросът не е бил зададен в Китай поради "логистични причини", казват от GfK.

Според Gartner продажбите на смартфони почти са се удвоили през третото тримесечие в сравнение със същия период на 2009 г. От началото на годината повишението им вече достига 50 на сто в сравнение с очаквания за растеж от 30 на сто.

Водещи

Най-четени