Собствениците на таблети в САЩ не искат да плащат за новини 25.10 | 10:29

Едва 14% са склонни да плащат за информация онлайн, показа проучване

От Георги Георгиев

Въпреки че притежателите на таблети прекарват повече време в четене на новини, отколкото във Facebook, те не са съгласни да плащат за достъп до новинарско съдържание. Това сочат резултатите от проучване на Центъра за социологически изследвания Pew, цитирани от AP.

Данните показват, че днес 11% от възрастните американци притежават таблет, като повечето от тях прекарват средно час и половина на ден в използването му.

Четенето на новини и преглеждането на пощата са се оказали много по-популярни от стоенето в социалните мрежи. Те са на второ място по популярност след общото сърфиране в интернет, твърдят авторите на проучването.

Въпреки това, едва 14% от американците казват, че плащат за новинарско съдържание. Други 23% пък плащат абонамент за печатната версия на изданието, която включва и таблетно съдържание. Така сумарно малко над една трета от американците дават пари за достъп до новини.

Макар че склонните да си плащат потребители са отбелязали ръст в сравнение миналото, то новите данни несъмнено са разочароващи за медийните компании. Те се надяваха да увеличат приходите си от продажба на онлайн съдържание през iPad и други таблети.

Изследването на Pew показва още, че мобилните приложения не са най-популярният начин за достъп до съдържание. Едва 21% от собствениците на таблети казват, че четат новините основно през приложения, които са изтеглили. За сравнение 40 на сто споделят, че получават новините си основно през уеб браузъра си, а 31% – че използват еднакво често и приложения и браузери.

Водещи

Най-четени