Софтуер назначава в службата 13.10 | 10:52

Троен ръст на инвестициите в инструменти за подбор на персонал

От Ани Романова

Компютърни програми ще определят дали отговаряме на критериите да бъдем назначени на дадена позиция, или не. Това беше една от темите, които разгледаха на конференция за управление на хора, която се проведе в София.

"Целта на алгоритмите не е да намират кадрите, които са най-подходящи, а тези, които са най-далеч от дадените критерии", поясни пред "Монитор" бизнес психологът Джо Уилсън, представител на компания, създател на програми да набиране на персонал.

Най-големите предимства е възможността на робота да съхранява, обработва и сравнява профилите на хиляди кандидати. Недостатък, ако вкараните в алгоритъма данни не се подновяват. "Много хора обвиняват машината, а всъщност трябва да се гледат данните", допълни Уилсън. Като пример за неуспешно "отглеждане" на алгоритъм той даде чатботът TayTweets, който Microsoft пусна "на свобода” в социалната мрежа Twitter през 2016 г. След денонощие работа изкуствения интелект трябваше да бъде спрян, защото се изразяваше расистки след разговори с млади хора. Вината е на Microsoft, защото не са наблюдавали какви данни приема роботът, допълни психологът.

"Трябва да се даде време на инструментите (бел.р. компютърните програми) за подбор", смята управителят на компания за HR услуги Светла Симидчиева. Те помагат при подбора на работна ръка като автоматизация на задачите, достигане до кандидати и по-добро преживяване за тях. "Реално между 60-80% от времето на специалистите по подбор минава в работа, която не спомага за крайния резултат - четене на CV, търсене на файлове, а машините помагат това да стане по-бързо", казва Симидчиева.

През 2017 г. похарчените средства за инвестиции в технологии, свързани с HR, са в размер от близо 1 млрд. долара. Тази година се отчитат огромен ръст, само до края на 3-тото тримесечие, похарчените средства са близо 3 млрд. долара. Такава статистика даде Симидчиева, позовавайки се на публични бази данни. Глобално, до края на септември, са инвестирани 75 млрд. долара за технологии, като това включва финанси за маркетинг, продажби и човешки ресурси.

Водещи

Най-четени