Телевизията - все по-“социално“ занимание 11.09 | 14:47

Стоенето пред екрана се съпровожда с все повече дейности в социалните мрежи

От Георги Георгиев

Все повече хора използват възможностите на социалните мрежи, докато гледат телевизия. Това показват резултатите от тазгодишното проучване на Ericsson ConsumerLab, представени в доклада "TV & Video Consumer Trend Report 2012”. Според тях социалната телевизия се превръща във все по-масово явление.

Ежеседмично 62% от потребителите използват социални медии, докато гледат телевизия, което е ръст от 18% за една година. Такова поведение се наблюдава при 66% от жените и 58% от мъжете. 25% от потребителите пък използват социалните медии, за да дискутират онова, което гледат, докато го гледат, сочат още данните на Ericsson.

"Мобилните устройства са важна част от телевизионното изживяване, като 67% от потребителите използват смартфони, таблети или лаптопи за гледане на телевизия. Нещо повече, 60% от потребителите заявяват, че ползват услуги "при поискване” на седмична база. Гледането на телевизия в движение става все по-популярно. Половината от времето, прекарано в гледането на телевизия и видео през смартфона, вече става извън дома, за което спомагат мобилните широколентови мрежи", коментира експертът Никлас Рьонблом.

Въпреки че поведението на гледане и поръчване се променя, само 8% от потребителите заявяват, че ще намалят своите телевизионни абонаменти в бъдеще. Всъщност вместо да търсят начин да намалят разходите си, потребителите са готови да плащат повече за по-добро изживяване: 41% споделят, че са готови да плащат за съдържание в HD формат.

Повече от половината потребители биха желали да имат възможност да избират собственото си видео съдържание.

Данните са събрани от Бразилия, Чили, Китай, Германия, Италия, Мексико, Южна Корея, Испания, Швеция, Тайван, Великобритания и САЩ. Проведени са 14 качествени и 12 000 количествени онлайн интервюта, които представляват представителна извадка за повече от 460 милиона потребители.

Водещи

Най-четени