Това не е просто игра, това е твоят живот! 08.02 | 07:08

Такова е мотото на днешния 8 февруари – Международен ден за безопасен интернет

От Нели Минчева

На 8 февруари отбелязваме Международния ден за безопасен интернет.

Датата се чества в над 60 страни по целия свят. Целта е да се привлече вниманието на обществото върху проблемите, свързани с все по-широкото навлизане на интернет в ежедневието ни, както и насърчаване на едно по-безопасно и отговорно поведение на потребителите.

За поредна година България ще се включи в отбелязването му като един от най-дейните партньори в инициативата.

Тази година Международният ден за безопасен интернет се осъществява под мотото: "Това не е просто игра, това е твоят живот" и е свързан с ролята, която играят виртуалните светове в живота на децата.

"С отбелязването на датата се опитваме да запознаем децата и възрастните с основните принципи, подтикващи към разумно използване на мрежата и осъзнаване на рисковете, които крие тя", посочват от Община Русе, където провеждат разяснителна кампания сред учениците в местните училища.

Всъщност независимо дали става въпрос за ученици, или други потребители на глобалната мрежа, всички би трябвало да имаме предвид, че:

- Това, което правим във виртуалния живот, може да се отрази на реалния ви живот;

- Прикриването зад псевдо-лична страница или профил няма да ни защити;

- Добре е да следим игровата си активност: важно е да има баланс между "онлайн” и "офлайн” игри.

Няколко факта илюстрират огромното значение, което имат виртуалните светове и онлайн общуването в живота на децата:

- Геймърите прекарват средно по 8 часа седмично в игра онлайн;

- Младите хора спят два до три часа по-малко на нощ в сравнение с връстниците си преди 10 години;

- През януари 2010 г. са регистрирани 18 млн. потребители във виртуалния свят Second Life;

- Facebook съобщава за повече от 500 млн. активни потребители;

- Потребителите прекарват 700 милиарда минути във Facebook месечно;

- 13 млн. са играчите в World of Warcraft, най-голямата в света мрежова онлайн игра за голям брой играчи;

- Мрежовите онлайн игри са получили 5 милиарда долара  приходи от абонаменти по света през 2008 г.

- До 250 000 играчи играят едновременно в WoW.

Водещи

Най-четени