Уебсайт, който не изпълнява целите си, не е красив 04.05 | 14:56

Според Симона Харизанова дизайнът и функционалността могат да бъдат съчетани

От Елена Коцева

Симона Харизанова е завършила Социология и Управление в Германия. Тя е съосновател и Творчески директор на фирма Web and Events. Фирмата се занимава с уеб решения и организиране на събития.

Известна е с нестандартните си подходи в областта на маркетинга, както и бутиковите решения за уеб дизайн и разработка. Симона има реализирани десетки успешни проекти в областта на уеб дизайна и онлайн маркетинга.

Коя е най-съществената част от процеса, наречен уеб дизайн?

Всеки проект е различен. Има проекти, при които началото – създаването на концепцията, е най-трудната част. Понякога комуникацията с клиентите също не е лесна, особено ако идеите им са неприложими в уеб пространството. Има и сложни уебсайтове, които от началото до края на тяхното създаване изискват големи усилия.

Трябва ли да противопоставяме дизайна и функционалността, когато става въпрос за уеб сайт?

Дизайнът и функционалността винаги могат да бъдат съчетани. Въпросът е, тяхното съотношение да е перфектно. Всеки един уеб проект трябва стриктно да следва поставените цели. Той трябва да е уникален, изработен специално за случая

Как постъпваш, когато вътрешните ти убеждения, относно уеб дизайна не съвпадат с желанието на клиента?

Има много начини за убеждаване. В повечето случаи клиентът се е обърнал към нас, защото той има ясното съзнание, че не разбира от уеб и желае професионалисти да се заемат с изработката на неговия уеб проект. В такива случаи клиентът няма никакъв проблем да приеме нашите препоръки, като, разбира се, ние се придържаме стриктно към неговите изисквания и поставените цели. Други клиенти – да ги наречем "трудни”, имат донякъде познания и държат да се намесят в процеса на работа. Това бави и затруднява реализацията, но пък калява. В Web and Events обичаме "трудните” клиенти, защото комуникацията с тях ни помага да развиваме уменията си в общуването.

Какво за теб е "кич” в онлайн пространството?

Това е по-скоро усещането, когато нещо (или по-скоро много неща) не са на мястото си. Ако клиентът обича по-скоро кич, повечето дизайнери пък са на обратния полюс – колкото се може по-малко излишни елементи. Тук важи правилото на златната среда – между вижданията за красиво на клиента и между виждания за красиво на дизайнера. Все пак не трябва да забравяме, че повечето уеб дизайн продукти се използват 99% от не-дизайнери.

Защо има огромно количество красиви сайтове, които не продават? Това дължи ли се на допуснати грешки от страна на дизайнерите?

За мен уебсайт, който не изпълнява целите си, не е красив. Аз не съм художник и не се занимавам с какъвто и да е друг дизайн. Считам, че работата на уеб дизайнера е по-скоро психологическа – той не трябва да може да рисува, но определено трябва да познава поведението на потребителя. Ако един уеб дизайнер не е успял да накара голяма част от потребителите да направят конкретно действие, той не си е свършил работата. Дали на сайта прехвърчат пеперудки или има "супер як” флаш, това няма абсолютно никакво значение.

Какво ти предстои в Web How Seminar?

Предстои ми малко споделяне на тайни за уеб дизайн. Смятам да предам част от опита си на заинтересованите, като им разкажа затова какво търсят и искат потребителите и как можем да ги накараме да бъдат предвидими в действия си.

Водещи

Най-четени