Успешно тримесечие за LG 02.02 | 14:51

Корейският производител се похвали със силни продажби на телевизори и домакински електроуреди

От Георги Георгиев

Корейският производител на електроника LG обяви своите предварителни консолидирани приходи за четвъртото тримесечие на 2011 г., които възлизат на общо 13,8 трлн. вона (12,05 млрд. долара), като оперативната печалба е от 23 млрд. вона (20 млн. щатски долара).

Тези по-високи спрямо предното тримесечие приходи се дължат главно на добро представяне на подразделенията за черна техника и електродомакински уреди, обясниха от компанията. При бизнеса с мобилни комуникации и телевизори също е била отчетена по-висока оперативна печалба.

Данните от финансовите резултати за периода до 31 декември 2011 г. показват нетна загуба от 112 млрд. вона (97,93 млн. долара), които се дължат най-вече на инвестициите, направени в дъщерните компании на LG и нетните финансови разходи.

Консолидираните приходи за цялата 2011 г. достигнаха 48,97 млрд. долара. Въпреки нетната загуба, възлизаща на 391 млн. долара, от LG отчитат, че оперативната им печалба е нараснала значително до 253 млн. долара в сравнение с 153 млн. през 2010 г.

За периода октомври-декември 2011 г. LG Home Entertainment е доставила 8,8 млн. телевизора с плосък екран и по този начин е повишила приходите си от предходното тримесечие със 17,6%.

Въпреки че продажбите за тримесечието са отбелязали умерен спад в сравнение със същия период на 2010 г., силният коледен сезон и гамата от продукти от висок клас на компанията, начело с 3D телевизорите, са довели до оперативна печалба за LG в размер на 130,9 млн. долара.

Продажбите на черна техника през цялата 2011 г. са били на стойност 20,2 млрд. долара и са донесли оперативна печалба от 382 млн. долара.

За настоящата година корейската компания си е поставила за цел да осъществи продажби в размер на 57,6 трлн. вона (53,8 млрд. долара) и да вложи 1,5 млрд. долара в капиталови разходи, както и 2,4 млрд. долара в изследователска и развойна дейност.

Водещи

Най-четени