Хардуерният бизнес у нас тръгва в неблагоприятна посока 19.09 | 11:54
Предварителните данни за второто тримесечие сочат свиване на сегмента в диапазон от 5% до 20%

Второто тримесечие на тази година се оказва неблагоприятно за хардуерния бизнес в България, сочат предварителните данни на CBN.
След като този сегмент отчете ръст в продължение на четири поредни тримесечия, сега предварителните данни сочат свиване в диапазон от 5% до 20%. Предвид тази тенденция е ясно, че реализацията на хардуера на вътрешния пазар също намалява. Задържа се обаче тенденцията за засилване на експорта, който за тримесечието бележи отново двуцифрен ръст.
Най-тежко се очертава положението в доставката на компютърни системи, а плътно след тях вървят доставките на видео хардуер. Учудващо обаче растеж се наблюдава при компонентния бизнес, при доставката на части, при принтерите и токозахранващите устройства.
При предишната ситуация на свиване имаше седем поредни тримесечия на спад в развитието на хардуерния сектор у нас, като пет от тези седем тримесечия свиването беше в двуцифрени измерения.
В сегмента на мобилните телефони се наблюдава изненадваща смяна на тенденциите. Значително намалява броят на продадените клетъчни устройства, но за сметка на това се наблюдава чувствителен ръст в средната цена.
Това показва, че продажбите на по-скъпите смартфони набират скорост, напук на спадащата покупателна способност на населението и увеличените разходи от първа необходимост за домакинствата.
Водещи
-
Милен Велчев за еврозоната: Повече инвестиции, по-високи заплати, но и повече инфлация
Изнесените данни за изпълнението на Бюджет 2025 ми звучат песимистично, заяви бившият финансов...
01.07 | 21:00
-
Китай изобрети бойни "комари"
Миниатюрните нано роботи като този са предназначени за шпионски мисии или тактическо...
01.07 | 20:30
Най-четени
-
"Промяната" увисна на ръцете на ДБ
01.07 | 17:00
-
От 1 юли влиза в сила увеличението на пенсиите според Швейцарското правило
Всички пенсии се увеличават с 8,6%.
01.07 | 10:14
-
Скачат заплатите с 15 % в този сектор
По думите му, не става въпрос за криза, търсенето остава, но бизнесът се е научил да планира.
01.07 | 11:30