Шведският Spotify стъпва на американския пазар 14.07 | 17:06

Уебсайтът за доставка на музикално съдържание стартира официално в четвъртък

От Георги Георгиев

Популярният шведски сайт за доставка на музикално съдържание Spotify съобщи, че в четвъртък (14 юли) ще обяви официално старта на своите услуги за американския пазар. Музикалната услуга ще бъде достъпна чрез покана от регистриран потребител и регистрация в системата, съобщава АФП.

Основан през 2006 г., Spotify е един от най-големите сайтове за теглене на музикално съдържание. До момента обаче той бе достъпен само от територията на скандинавските държави, Великобритания, Франция, Испания и Холандия поради проблеми с авторските права.

През март тази година излезе информация, че сайтът е достигнал един милион платени потребители, катол около седем милиона души по света използват безплатната му версия.

По-рано през годината Spotify наложи рестрикции за безплатната си версия, намалявайки броя на безплатните прослушвания на дадена песен, както и общото количество музика, което потребителите могат да прослушат, без да плащат.

През май компанията представи приложение, което позволява на потребителите да синхронизират плейлистите и песните си с iPod. В този ход някои наблюдатели видяха ясно предизвикателство към сходната услуга iTune на Apple.

Май бе и месецът, през който доклад на Forbes, базиран на неназовани източници, заяви, че Facebook тества услуга, която позволява песни от огромната база данни на Spotifty да бъдат подавани към потребителите на социалната мрежа.

Водещи

Най-четени