Шефът на Apple със свирепа атака срещу Google и Facebook 04.06 | 17:01
Тим Кук не харесва политиката на двете компании за навлизане в личното пространство на потребителите
Босът на Apple Тим Кук се нахвърли върху конкурентите на компанията Facebook и Google за начина, по който "излапват" персоналната информация на своите потребители.
Независимо че не назовава по име Google и Facebook, той атакува компании, които "базират своя бизнес върху лъжливо чувство за сигурност на данните на техните потребители", допълва BBC.
Онлайн речта на Кук се състоя по време на награждаването му като "шампион на свободата" в рамките на Electronic Privacy Information Center (EPIC) .
Активисти от Privacy International обаче споделят през BBC, че са скептично настроени към коментара на боса на Apple:
"Окуражаващо се да видиш Apple да дава твърдения, че събира по-малко информация от потребителите, отколкото конкурентите ѝ. За съжаление обаче все още не сме видели проверени доказателства за изпълнението на подобни твърдения, свързани с техния хардуер, фърмуеър, софтуер и онлайн услуги.", споделя пред британската медия Др. Ричард Тънан от Privacy International.
В рамките на своята реч Кук споделя още следното:
"Говоря на вас от Силициевата Долина - откъдето са тръгнали някои от най-бележитите и успешни компании. Такива, които са създали своите бизнеси, давайки неясни послания на своите потребители за достъпа им до лична информация."
"Те излапват всичко, което могат за вас, опитвайки се впоследствие да го монетаризират. Ние смятаме, че това е не е правилно. Apple не иска и няма да бъде такава компания."
"Apple не иска вашата информация."
"Може и да харесвате т.нар. "безплатни услуги", но ние не смятаме, че не си струва използването им - сега, когато вашата електронна поща, историята на търсената от вас информация и дори вашите семейни снимки са претърсвани за данни за Бог знае какви рекламни цели, и смятаме, че потребителите един ден ще видят истинското лице на подобни прийоми."
Google не е отговорил публично на Тим Кук, но говорител на компанията е препратил BBC към секциите за защита на информация в нейните уебсайтове, които наскоро са били ъпдейтнати.
"Рекламите са елементът, който ни позволява наши услуги като Search, Gmail и Maps да бъдат безплатни за всички. Не споделяме информация с нашите рекламни партньори по начин, разкриващ вашата личност. Освен ако не ни дадете разрешение да го направим."
Facebook са посъветвали BBC просто да се отправят към следната страница.
BBC допълва още, че в уебсайта на Apple се предлагат "400 таргетирани опции"за достигане на потребителите, цитирайки следния текст:
"Независимо дали търсите майки, бизнес пътешественици или група от потенциали ваши клиенти, ние сме покрили всичко, което ви е необходимо."
Водещи
-
Обратен завой за бюджета и призиви за оставка (ОБЗОР)
„Отчитаме грешката и затова го изтегляме“, каза премиерът
02.12 | 21:00
-
Икономист: Няма проблем България да влезе в еврозоната без приет бюджет
Хубаво е до края на януари да имаме приет такъв, защото и предходният не ограничава...
02.12 | 20:45
-
Теменужка Петкова: Нашият диалог с бизнеса и синдикатите продължава
Ето какви промени искат работодателите в проектобюджета
02.12 | 20:30
-
Иван Демерджиев: Напрежението не е стигнало пика си
Хората на площадите заявиха, че не искат Борисов и Пеевски повече да управляват България,...
02.12 | 20:15
Най-четени
-
Спират тировете по автомагистралите през прзничините дни по Коледа и Нова година
Целта е да се улесни пътуването на леките автомобили, да се увеличи пропускателната способност...
02.12 | 14:45
-
Властта и синдикатите прекрояват Бюджет 2026 след масовите протести
Бизнесът срещу данъците
02.12 | 10:30
-
Експерт: Дръжте в кеш по 100 евро на член от семейството
Наличните пари имат важно значение, особено при извънредни ситуации като прекъсване на...
02.12 | 13:20
-
Мария Бакалова се върна в България, за да участва в протеста (СНИМКИ)
Холивудската актриса призова за участие в протестите рано през деня, а по-късно пусна и...
02.12 | 15:10