2,6 млрд. лв. сме похарчили за пътувания през 2010 г. 27.04 | 13:14

Над 70% от тази сума са били за туризъм в рамките на страната

От Ралица Стоянова

Разходите на българите за пътувания през миналата година са били 2,6 млрд. лева, като 74% от тях са били за пътувания у нас. Това стана ясно по време на отчитането на кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Според данните през 2010 г. вътрешният туризъм е отчел ръст от 2% спрямо 2009.

Проектът за насърчаване на вътрешния туризъм ще приключи през юни тази година, като общата му продължителност е 30 месеца.

Стойността му е 5,4 млн. лева. Над 2,3 млн. лева са договорени по обществени поръчки. Спестените около 3 млн. лева ще бъдат използвани за друга кампания догодина, обяви ръководителят на проекта Ива Якимова.

Според изследване на "Алфа рисърч" 80% от българите имат позитивна нагласа към туризма у нас. Тази година е заявен почти двойно по-голям интерес към почивки в България в сравнение с миналата.

Родните туристи предпочитат България за кратки почивки, изискващи по-малко средства, казват от агенцията.

Експертите в туристическия бранш смятат, че кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм има положителен замисъл. Критиките обаче са, че се акцентира върху традиционните образи – море, планина, залез, дискотека; прилага се един и същи подход към българите и чужденците и се подценяват иновативните комуникационни инструменти като социалните мрежи.

Все пак новите медии са залегнали сериозно в популяризирането на кампанията – за периода от 31 януари до 21 февруари нейни банери са постигнали в интернет общо 26,6 млн. импресии.

За сравнение рекламните клипове по телевизията за периода 12 декември до 28 февруари би трябвало да са достигнали до 3 млн. зрители.

Водещи

Най-четени