2 млрд. долара от китайски туристи за Тайван – изглежда невярно 29.07 | 16:08

Туроператорите в Тайван оспорват данните за приходите от китайските туристи

От Ивайло Ачев

2 млрд. долара приходи годишно от китайски туристи – с това обещание сегашният президент на Тайван Ма Инцзю отива на избори през януари следващата година и се надява да спечели втори мандат.

Според местното бюро по туризма Инцзю вече е успял да изпълни обещанието си, но разследване на Асошиейтид прес сред туроператорите в Тайван показва, че това не е съвсем така. Местните компании твърдят, че сметките не излизат със 700 млн. долара.

Преди Ма Инцзю да поеме управлението на Тайван, предшественикът му беше наложил строги ограничения за китайските туристи. Те можеха да идват само посредством специални туристически пакети, а на ден повече от 300 китайски туристи не бяха допускани на остров Тайван.

След като Инцзю стана президент на Тайван, вратите на Тайван за Китай се отвориха. Тайванското бюро по туризма твърди, че през 2010 година 1,16 млн. китайски туристи са посетили острова и са похарчили общо 2 млрд. долара.

Според интервюираните от АП предприемачи обаче това е абсурдно. Причината е, че информацията за паричния поток от туризма се взима посредством интервюта с китайски туристи на летището и след това се смята на осреднена база. Естествено, анкетьорите не могат да разпитат всички китайски туристи и данните се правят на база твърденията на около 2 хил. туристи.

Официалните данни показват, че един китайски турист харчи средно 246 долара на ден – 142 долара за пазар и 104 долара за услуги от туристическия пакет – нощувки, храна, транспорт. Проучване на туристическите пакети за Тайван обаче показва, че те изобщо не са толкова скъпи. В най-добрият случай цената за нощувки, хотел, храна и транспорт за един ден е 71 долара.

Най-разпространените туристически пакети в Тайван струват между 574 долара и 1240 долара – цената зависи от точката на тръгване от Китай.

Опитът на АП да бъде взето интервю по темата от директора на Тайванското бюро по туризма Уейн Лиу се оказал неуспешен, тъй като Лиу отказал всякакъв коментар.

Туризмът е основен акцент в кампанията на Инцзю за преизбиране, както и от опита му да обвърже Тайван още повече с Китай.

Водещи

Най-четени