2012 година ще е тежка за авиокомпаниите 13.06 | 16:52
От индустрията очакват много малки печалби

Притисната от високите цени на петрола, световната авиоиндустрия ще отбележи слаби печалби през тази година. Възможен е много по-лош сценарий, ако Европа бъде притисната от рецесия, разкриха от индустрията.
Освен това Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) призова правителствата да разрешат споровете си по отношение на европейските въглеродни такси на авиокомпаниите, както и да се избегнат данъчните и регулаторни промени, които биха могли да възпрепятстват растежа на индустрията.
Очакванията са световните авикомпании да спечелят общо 3 млрд. долара и да имат приходи от 631 млрд. долара, разкри IATA по време на годишното общо събрание в Пекин на 11 юни.
Според изпълнителния директор на асоциацията Тони Тайлър "доходоносността на индустрията балансира на върха на ножа”, съобщава AP. Най-големият риск в момента е европейската дългова криза, която може да забави печалбите, ако се стигне до рецесия, обясни Тайлър.
По думите му 1% спад в приходите на авиокомпаниите може да првърне и малката очаквана печалба в близо 3-милиардна загуба. Последните прогнози са направени на основата на очакванията, че през тази година цената на петрола ще е средно 110 долара за барел.
Причината за ниските печалби се крие и във високите цени на петрола. В IATA членуват 240 авиокомпании, включително и големите световни превозвачи.
От асоциацията заявиха, че парите за гориво възлизат на 33% от разходите на превозвачите, а само преди десетилетие са били 13-14% от тях.
На срещата от IATA апелираха правителствата да разрешат конфликта между авиокомпаниите, свързан с европейските такси за въглерод. Идеята е да се договори глобална система за регулиране на емисиите на индустрията.
Китай, САЩ, Индия, Русия и други страни се противопоставиха на европейските такси, които влязоха в сила на 1 януари тази година. От тази дата съществува и изискване превозвачите да купуват разрешителни за въглеродни емисии.
Тайлър коментира случващото се, като каза, че авиацията трябва да бъде разглеждана от правителствата като източник на икономически растеж, а не като "дойна крава”. За целта трябва да се внимава какви действия се предприемат, така че да има ползи за цялата икономика.
Водещи
-
Димо Алексиев: Ангажиментите ми силно замряха. За момента съм "персона нон грата
Присъдата на Димо Алексиев
04.08 | 16:30
-
Дмитрий Песков обяви кога ще се състои чакана среща
Владимир Путин готов да се срещне с Владимир Зеленски
04.08 | 15:45
-
„Главна инспекция по труда“ продължава да отчита сериозен брой работещи без трудов договор в сектор „Хотелиерство и ресторантьорство“
От началото на годината са установени 416 работещи без трудов договор в сектора при общо...
04.08 | 15:15
-
Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава
В началото на септември (от 1 до 8) профилактика ще бъде извършена в ТЕЦ "София Изток".
04.08 | 13:59
Най-четени
-
От 1 септември: Забраняват гел лаковете
TPO се използва в някои UV гелове и хибридни лакове за нокти, като помага на продукта да се...
04.08 | 11:45
-
Аптеките в страната срещат сериозни предизвикателства с въвеждането на двойното етикетиране на цените на лекарствата в левове и евро
Първоначално софтуерът е давал и неточни изчисления на цените на лекарствата от левове в евро,...
04.08 | 09:59
-
Софи Маринова ще изкара 340 000 лева само за август, ако не и повече
В попфолк средите се знае, че хонорарът й е 10 000 лева, но може и да го е увеличила в...
04.08 | 12:30
-
Доживотен затвор за смърт на пътя! Новите мерки вече действат
Вече се носи наказателна отговорност за отказ за тестване при произшествие - от една година...
04.08 | 11:30