2012 година ще е тежка за авиокомпаниите 13.06 | 16:52
От индустрията очакват много малки печалби

Притисната от високите цени на петрола, световната авиоиндустрия ще отбележи слаби печалби през тази година. Възможен е много по-лош сценарий, ако Европа бъде притисната от рецесия, разкриха от индустрията.
Освен това Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) призова правителствата да разрешат споровете си по отношение на европейските въглеродни такси на авиокомпаниите, както и да се избегнат данъчните и регулаторни промени, които биха могли да възпрепятстват растежа на индустрията.
Очакванията са световните авикомпании да спечелят общо 3 млрд. долара и да имат приходи от 631 млрд. долара, разкри IATA по време на годишното общо събрание в Пекин на 11 юни.
Според изпълнителния директор на асоциацията Тони Тайлър "доходоносността на индустрията балансира на върха на ножа”, съобщава AP. Най-големият риск в момента е европейската дългова криза, която може да забави печалбите, ако се стигне до рецесия, обясни Тайлър.
По думите му 1% спад в приходите на авиокомпаниите може да првърне и малката очаквана печалба в близо 3-милиардна загуба. Последните прогнози са направени на основата на очакванията, че през тази година цената на петрола ще е средно 110 долара за барел.
Причината за ниските печалби се крие и във високите цени на петрола. В IATA членуват 240 авиокомпании, включително и големите световни превозвачи.
От асоциацията заявиха, че парите за гориво възлизат на 33% от разходите на превозвачите, а само преди десетилетие са били 13-14% от тях.
На срещата от IATA апелираха правителствата да разрешат конфликта между авиокомпаниите, свързан с европейските такси за въглерод. Идеята е да се договори глобална система за регулиране на емисиите на индустрията.
Китай, САЩ, Индия, Русия и други страни се противопоставиха на европейските такси, които влязоха в сила на 1 януари тази година. От тази дата съществува и изискване превозвачите да купуват разрешителни за въглеродни емисии.
Тайлър коментира случващото се, като каза, че авиацията трябва да бъде разглеждана от правителствата като източник на икономически растеж, а не като "дойна крава”. За целта трябва да се внимава какви действия се предприемат, така че да има ползи за цялата икономика.
Водещи
-
Президентът: Властта отказва да чуе гласа на хората
Страхува се да се допита до народа, заяви Румен Радев относно предложения от него референдум...
29.05 | 20:42
-
Внучката на Людмила Живкова става политик?
Дъщерята на Тошко Славков - хубавата Катерина, завърши преди дни Италианския лицей в Горна баня
29.05 | 20:45
-
Столичната община прие бюджета за 2025 година
Одобриха допълнителни 300 лева за всеки служител в градския транспорт
29.05 | 20:30
-
Спират ел. тротинетките в Русе
Кметът има срок от 8 дни да предприеме необходимите действия
29.05 | 20:15
Най-четени
-
Днес решават дали Варна ще изтегли дълг за милиони
Сесията ще се излъчва в реално време през YouTube канала на институцията.
29.05 | 10:30
-
Най-сетне! Българският F-16 е летял в първия си полет у нас
В момента се изпълнява процедурата по летателно приемане на машината
29.05 | 13:30
-
Васил Терзиев: Това не е бюджетът, зад който заставам аз
Столичният общински съвет ще разгледа бюджета на общината за 2025 г.
29.05 | 12:59
-
Ахмед Доган сам си създаде "чудовище" и това "чудовище" изяде собствения си създател
Това каза Танер Алимолла, лидер на партия ДОСТ
29.05 | 18:00