Авиокомпаниите ще ни помагат в случай на отменени полети 13.03 | 10:52
ЕС въвежда нов пакет от мерки за защита на потребителите
Авиокомпаниите, които анулират полети, ще трябва да резервират на пътниците си полети в конкурентните превозвачи, ако не могат да предложат полет със свой самолет в рамките на 12 часа. Това предвижда новият пакет от мерки за защита на потребителите на Европейския съюз, който ще бъде представен днес, съобщава Daily Telegraph.
Плановете за радикални промени в правата на пътниците представляват най-голямата реформа в правилата на ЕС в областта на авиацията от въвеждането им преди осем години.
Ако бъдат одобрени от държавите-членки и от Европейския парламент, новите мерки ще влязат в сила в началото на 2015 г.
Авиокомпаниите често са обвинявани в опити да не спазват задълженията си, залегнали в регламент, известен като EU261. Ето защо до момента туристите търсиха обезщетенията си чрез съда, поради липсата на ясни правила за подобни ситуации.
Съгласно промените авиокомпаниите ще бъдат задължени да плащат за максимум три нощувки в хотел при отменяне на полет. Реформата цели справяне с някои от най-спорните практики, използвани от авиокомпаниите в момента. Така на превозвачите вече ще е забранено да таксуват пътниците за коригиране на грешки в изписване на името.
Авиокомпаниите ще бъдат задължени да дават на пътниците информация защо полетът им е отменен. Те ще признават жалби в рамките на една седмица и ще са длъжни да отговарят в срок от два месеца.
Ако самолетът остане на пистата в продължение на повече от час, а хората вече са на борда му, превозвачът ще бъде задължен да осигури вода, климатик или отопление, както и тоалетна за пътниците.
Новите правила ще изяснят и кои ще бъдат "извънредните обстоятелства”, при които авиокомпаниите няма да бъдат задължени да плащат на пътниците компенсации.
Авиокомпаниите вече няма да плащат за закъснения или отменени полети, причинени от тежки климатични условия и стачки, но ще трябва да настаняват в хотел блокираните пътници. Освен това няма да плащат обезщетение, когато полетът се забави с пет часа, т.е. два пъти повече, отколкото е в момента.
По този начин на превозвачите се дават допълнителни два часа, за да намерят алтернативни полети или да фиксират проблема със самолета. Според ЕС тези мерки ще са изцяло в полза на пътуващите.
Водещи
-
Собственикът на „Овергаз“ категорично: Природният газ не е причина за взрива в къщата в Банкя
По думите на Сашо Дончев хората, които са живели там, не са консумирали газ през последните...
29.01 | 21:00
-
Топ астролог: България е създадена в годината на Змията, предстои рестарт!
2025 ще е много динамична, напрежението ще ескалира през февруари и март
29.01 | 20:30
-
Божидар Божанов: Прокуратурата си затваря очите за знакови случаи
ПП - ДБ е изпратила сигнал до Европейската прокуратура заради назначаването на бившия служебен...
29.01 | 20:16
-
В Украйна разследват министъра на отбраната за корупция
Ще се проверява имало ли е злоупотреба с власт от страна на Рустем Умеров
29.01 | 20:00
Най-четени
-
МФ отвърна на обвиненията на Асен Василев
29.01 | 18:00
-
Ваканцията на 6 и 7 февруари под въпрос?
Писмото не отменя заповедите на кметовете, а препоръчва да се прецизира основанието...
29.01 | 11:30
-
Основните заплати в МВР – от 4 хил. до близо 9 хил. лева на месец
Oчaĸвa ce нoвитe, пo-виcoĸи възнaгpaждeния дa бъдaт изплaтeни oщe c мapтeнcĸитe зaплaти,...
29.01 | 11:45
-
Заради бюджета: Нов скандал между управляващите и опозицията (ОБЗОР)
ГЕРБ предлага политическите назначения в правителството да започнат след приемането на бюджета
29.01 | 15:00