Активната реклама довела 23% повече руски туристи у нас 27.07 | 16:43
300 000 може да достигне броят на визите от руски туристи до края на годината

Руските туристи у нас са се увеличили с 23% през тази година и ръстът се отчита като пряк резултат от рекламната кампания на руския пазар.
Това съобщи Иво Маринов, заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма, докато представяше заключителните резултати по проекта "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия".
Според него Русия е пазар с перспективи за растеж за България и максималният му потенциал може да достигне 44% от настоящия обем на пътувания.
По думите му се наблюдава рекорден ръст от 42% при търсенето на визи от руски туристи в сравнение с предходни години. В тази връзка от ресорното министерство прогнозират, че броят на визите за тази година ще достигне 300 хиляди.
Изследвания от маркетингови проучвания в Русия показват, че руските граждани реализират средно 12 нощувки в България, което е малко по-дълго от престоя им в Турция и Гърция, където е 11 нощувки. Разходите при техните пътувания до България са средно 840 евро за едно лице.
Руските туристи, посещаващи нашата страна, са млади хора и такива на средна възраст, уточни зам.-министър Маринов. Той обясни още, че 80% от посещенията на руски граждани у нас са ваканционни пътувания и три четвърти от тях са с цел почивка на море.
90% от пътуванията са със самолет, а предпочитаните видове средства за подслон и места за настаняване са хотелите, като от тях са предпочитани категория 4 и 5 звезди, допълни още зам.-министърът.
Проектът "Интегрирана рекламна кампания на българския туристически продукт в Русия" е реализиран в периода септември 2010 - юли 2011 г. Той се финансира от Оперативна програма "Регионално развитие".
Общата рамка на дейностите по проекта е активното навлизане в руското медийно пространство в това число – телевизия, радио, преса, интернет, външна реклама, пресконференции, прес турове, BTL активности и др.
Като основен рекламен канал на проекта бе планирана телевизията. В хода на кампанията са били излъчени 4 тематични клипа, общо 360 пъти в две от най-големите руски телевизии – Россия 2 и РБК-ТВ, които се гледат в цяла Русия и балтийските страни – Литва, Латвия, Естония, както и в Казахстан, Украйна, Беларус, Армения, Азербейджан, Молдова и Киргизстан.
Общо достигнатата аудитория е 14 137 000, сочат данните на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
В най-престижните печатни издания България е била представена със 7 типа рекламни визии – море, зимен туризъм, културен туризъм, еко туризъм, гурме, празници и голф. Някои от печатните медии са "Вокруг Света", "Аерофлот", "Домодедово", "Комсомолская правда" и др. От ресорното министерство сочат, че аудиторията, която е достигната чрез печатните медии, е 10 210 000.
Радио рекламната кампания е провеждана в две руски радиа – Радио 7 и Радио ретро FM, като достигнатата аудитория е 6 420 000 слушатели.
Българският туристически продукт е бил представен още под формата на външна реклама, рекламни листовки, промоционални материали и др.
Като цяло маркетинговата комуникация е представила страната ни като привлекателна и целогодишна туристическа дестинация за руския турист.
Водещи
-
НиЛо и Ники Михайлов се оженили на тайна церемония
Вече 19 г. пламти любовта между тях
18.05 | 15:30
-
Кметът Терзиев: Протестът на шофьорите е незаконен и несправедлив
Пети ден София е без наземен градски транспорт, метрото работи
18.05 | 15:00
-
Даниел Вълчев: В обществото нямаме консенсус кой труд колко струва
Деканът на Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ се надява стачните действия да не...
18.05 | 14:00
Най-четени
-
Австрия е победителят на Евровизия тази година
Оперният певец JJ с емоционалната песен Wasted Love очарова милиони по света
18.05 | 10:20