Ангелкова: Гастарбайтери от трети страни ще ни спасяват сезона 07.07 | 17:23

Внасяме спешно кадри за хотелите за три месеца

От Ростислава Иванова

"За нуждите на туристическия бизнес ще вкарваме сезонни работници от трети страни. Гастарбайтерите ще могат да работят у нас 90 дни. По този начин ще се осигури адекватно обслужване по хотелите ни". Това съобщи в Казанлък министърът на туризма Николина Ангелкова, предаде БГНЕС.

Тя отчете ръст от близо 20% на чуждестранните туристи за първите 4 месеца на годината спрямо 2015 г. Най-голям бил интересът към луксозните хотели от 4 и 5 звезди, които вече били 100% заети. За да се засили интересът към България като дестинация за почивка и туризъм, са поканени на туристически обиколки 400 чуждестранни журналисти.

От началото на годината пък страната ни е посетена от около 2 милиона чуждестранни туристи, като ръстът е близо 14% в сравнение със същия период на миналата година. Регистрирани са над 4,6 млн. нощувки в страната, а приходите от тях са близо 190 млн. лв. (13,5% ръст).

"Според маркетинговите проучвания за водещите ни туристически пазари, розата е един от символите, с които чужденците най-често асоциират България. Трябва да обединим усилията на всички ангажирани в процеса, за да направим този регион още по-популярен и да го утвърдим като една от най-посещаваните туристически дестинации.

ече имаме и естественият център – новият Музей на розата", отбеляза министърът. И уточни, че за неговото изграждане правителството е отпуснало 1 млн. лв., а от откриването му до сега, ръстът на посещенията в обекта е 47%.

Тя припомни, че всяка година Фестивалът на розата посреща стотици хиляди туристи и привлича вниманието, както на госи от Азия - Япония, Китай, Корея , така и на европейски посетители.

Община Казанлък е посрещнала над 220 000 туристи, каза още Ангелкова, уточнявайки, че все пак нямало точни данни за региона. Причината е, че по време на Фестивала на розата туристите се настаняват в хотели в радиус до 100 км.

"Ние като администрация искаме да подпомогнем на региона и да го утвърдим като един от символите на българския туризъм. Именно затова една от осемте културно-исторически дестинации, които министерството разработи е "Долината на розите и тракийските царе”, съсредоточена изцяло в региона", обяви министърът.

Една от деветте маркетингови туристически зони според Концепцията за туристическо райониране на България също обхваща "Долината на розите" и носи това име. Регионът е известен и като Долината на тракийските царе. Тук попадат и повече от 200 туристически атракции, ключени в онлайн регистъра на Министерството на туризма.

 

 

Водещи

Най-четени