Ангелкова се похвали с 8.4 млрд. лв. приходи от туризъм през 2018 г. 23.04 | 13:13

Тя откри Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ) в София

От iNews

През 2018 г. приходите от туризъм са 8,4 млрд. лева, което е с 6% повече, в сравнение с 2017-а. А от 2015 г. ръстът на приходите от международен туризъм в България е 34%, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя откри Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ) в София, която е под мотото "2019 г. - година на вътрешния туризъм, инвестициите и иновациите". Ангелкова съобщи, че "по различни данни над 9 млн. са чуждестранните туристи, които са дошли у нас през изминалата година". И допълни, че България "се стреми да развива всичките си видове туризъм, а целта е да се превърне в утвърдена целогодишна туристическа дестинация".

"Нашата прекрасна материална база да бъде заета 365 дни в годината. За да можем обаче да постигнем всичко това, са необходими много усилия", допълни Ангелкова и прогнозира, че през 2019-а "борбата ще бъде за всеки един турист".

"Правителството продължава да работи за намаляване на административната тежест. Много е важно да помагаме на бизнеса с намалените административни процедури. Горда съм, че министерството на туризма е първото, което през ноември 2018 г. представи всички услуги електронно достъпни, така че максимално да се пести време и ресурс", заяви Ангелкова.

Тя каза, че предстои и промяна в наредбата за категоризацията и прекатегоризацията на местата за настаняване и хранене, които отново си поставят за цел да намалят административната тежест и да облекчат бизнеса.

Според Ангелкова, освен за зимния и морския туризъм, страната ни полага усилия за развитието и на конгресен туризъм, както в София, така и в курортите. В тази връзка на 31 май министерствота организира международен инвестиционен форум "с участието на много от големите хотелски вериги и туроператори, където ще бъде предложено в "Слънчев бряг" да бъде изграден конгресен център, който да стане домакин на различни събития".

Националният борд по туризъм поиска бюджетът за реклама на туризма да бъде 1% от приходите, които секторът генерира годишно в икономиката на България. Според НБТ сега инвестициите са значително по-малки и това рефлектира върху конкурентоспособността на страната ни.

"Заложеният в момента бюджет е крайно недостатъчен за ефективно провеждане на националния туристически маркетинг, непропорционален на приходите и е значително по-малък от този на конкурентните туристически държави", заяви изп.-директор на НБТ Полина Карастоянова.

Сдружението щяло да издигне кандидатурата на София за Европейска столица на интелигентния туризъм през 2020 г.

Водещи

Най-четени