България - слънчева страна, която ще оставя спомени 20.11 | 14:12

Бранд “България” ще позиционира страната ни на международния туристически пазар, заяви заместник-министър Иво Маринов

От Елена Кирилова

България ще се представя пред света като слънчева страна с богата история. Това стана ясно по време на представянето на резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България” на МИЕТ.

За първи път България работи за ясното си позициониране на международния туристически пазар, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

Целта на създаването на бранд "България” е страната ни да бъде асоциирана с определени ценности и положителни емоции, които да спомогнат за налагането й като привлекателна туристическа дестинация. За целта ще бъде разработена специална стратегия за развитието на национални продуктови и регионални подбрандове на страната.

Бранд "България” ще се превърне в "запазена марка”, която има свое лого, слоган и набор от символи, представящи страната ни в определена светлина.

По думите на Маринов живеем в икономика на изживяванията, където конкуренцията се базира на добавената емоционална стойност от туризма. Ето защо България трябва да се съсредоточи върху качеството на спомените на туристите, които идват у нас и да създаден силна емоционална връзка с тях.

Основният ефект от създаването на бранда ще е създаването на конкурентоспособна идентичност на страната и повишаването на икономическата ефективност на туризма. Освен това ще имаме шанса да спечелим повече лоялни туристи, които да възприемат България като целогодишна туристическа дестинация, заяви Маринов.

Според Росица Охридска експерт по туризъм и бранд стратегия в Обединение бранд "България”, брандът е базиран на чувството, на цялостното емоционално и ирационално възприемане на главните активи на дадена дестинация. Всъщност посланици на бранда са не просто всички, които работят в туристическата индустрия, но и потребителите му.

Направените до момента анализи върху проучвания от 2009 и 2010 г. обаче показват, че страната ни не превъзхожда с нищо преките си конкуренти. Това не бива да ни отказва да работим в посока развитие на бранда, твърдят експертите. На база на анализите те са оформили четири основни рационални линии, на които ще се базира бъдещият бранд.

На първо място България ще се позиционира като държава, която предлага добри условия за настаняване. Към момента оценката на чуждестранните туристи у нас обаче не е достатъчно висока по този показател, ето защо ще трябва да се работи в посока подобряването му.

Втората линия на бранд "България” ще акцентира върху богатата и многопластова история на страната. На трето място остава природата ни и посланието за спокойствие и чистота. Не на последно място ще се позиционираме като страна със слънчев климат, благоприятен за туризъм.

Чуждестранните туристи ще привлечем с идеята, че България е непознато място, което трябва да бъде изследвано и открито. Самото откритие пък трябва да бъде споделено, така че да се постигне възможно най-добрата комуникация на бранда.

Като основни конкуренти на страната ни се очертават Гърция, Чехия, Турция и Австрия, но не бива да пренебрегваме страни като Испания, Франция, Италия, Словения и Хърватска, поясни Юлиан Добрев от Обединение бранд "България”.

По думите му чрез бранда ще се целим предимно към привличането на туристи от т.нар. "златни пазари” за нас - Германия, Русия, Румъния и Великобритания. С висок приоритет са Гърция, Чехия, Украйна и Холандия.

Водещи

Най-четени