Бъчвите пълни с вино, хотелските стаи - празни 19.11 | 17:53

Или как българският туризъм не се възползва от силата на българското вино

От Андриян Георгиев

Българското вино гледа с голямо недоверие родния туризъм. Това е основният извод от първия ден на форума "DiVino.Taste", който се провежда във Военния клуб и на който iNews е медиен партньор.   

Налице е необходимост българските туризъм и вино да се срещнат и да се "разберат и харесат", отчетоха участниците във форума.

"Двете страни (бел. ред. българското вино и българският туризъм) взаимно не се познават и дори взаимно не се харесват. Тоест, те се харесват по необходимост понякога, но от това не се получава нито семейство, нито има някакви деца", заяви Любомир Попйорданов, почетен председател на Българската асоциация за алтернативен туризъм (БААТ). 

Според Румен Драганов пък, който е директор на Института за анализи и оценки в туризма, хотелските стаи у нас са ако не най-празните в целия свят, то със сигурност са най-празните в Европа. По този повод Попйорданов коментира, че в избите у нас има големи количества вино, които седят неизползвани и неотворени. Той допълни: "Не знам дали можем да направим такъв паралел между празните стаи и пълните бъчви с вино, които не сме могли да реализираме. Но сигурно има място за подобен размисъл".

Родният туризъм не познава и не харесва българите в качеството им на потенциални клиенти. От време на време се пускат "фишеци", че ще има намаления - особено в началото на сезона. "Отрезвяването" обаче идва, когато руските, немските и английските туристи започнат да потвърждават резервациите. "Този български клиент за момента не сме го спечелили, дори не сме в неговото сърце. А той е единственият, който разбира проблемите на българското вино и българския туризъм", коментира още Любомир Попйорданов.

От какво се интересуват чуждестранните туристи, които идват на посещение у нас? На първо място - пейзажът (дивата красота на природата). У нас той е изоставен и не е обект на защита. Благодарение на това всеки може да направи каквато си сграда поиска, допълни Попйорданов. Той допълни, че кризата е помогнала презастрояването да спре.

Приключенията - различните възможности за посещение на изби, винени региони и др, резултатът от пътуването и възможността за показване на резултат от посещението на съответното място - снимка, вино или сувенир, и опознаването на автентично българско гостоприемство и кухня са друга част от нещата, които привличат туристи. Те се интересуват и от възможността да научат повече за българските сортове вина, посочи накрая Любомир Попйорданов.

Водещи

Най-четени