Да стигнеш до морето с влак без климатик на 40 °C 21.07 | 16:00

15% от влаковете на БДЖ у нас са на възраст над 40 години,а 85% нямат климатизация

От iNews

Как се справят пътниците, избрали да стигнат до родното Черноморие не с кола или автобус, а с влак по време на летните жеги. Високите температури това лято направиха пътуването на мнозина значително по-трудно и дори - кошмарно.

Часът е по обяд, слънце и жега на бургаската гара. Термометрите достигат 34 градуса, но лекия морски бриз разхлажда пътниците, които са слезли от влака. Мнозина са предпочели да дойдат на море в България именно с влак. Предимствата са, че можеш да се разходиш в коридора на отворен прозорец за разлика от автобуса. Недостатъците са нетърпими жеги, разказва репортаж на НОВА.

"Честно казано сега не мисля че има предимство, единствено че е по-евтино”, разказа турист. По думите на пътници температурите в купето на нагретите от слънцето вагони са достигнали до 39-40 градуса при отворени прозорци. Проверка на екипа ни установи, че докато температурата на въздуха днес в Бургас е 34 градуса, а тук градусите са с 2 повече. Климатизация няма.

Юлия и Явор решили да пътуват с влак заради интензивния трафик на магистрала "Тракия”. Пътували са 5 часа в горещините. "Има хора които обичат да се возят от тук до тук. Щяхме да пътуваме с кола, дори имаме кабрио, но нещо не ни се пътуваше, гледаме само автобуси и камиони по магистралата. Дори си мислехме от Пловдив по Подбалканския път, че е по-живописно. Автобусите не са ни удобни, много хора на едно място”, каза Юлия. Приятелят й Явор казва, че влакът бил дори миризлив и купетата са доста старички.

21-годишният студент в България Даниел Станоев е от Пирот. Тяхната почивка е приключила и те се прибират към родния си град. Сърбите са избрали българското Черноморие пред гръцкото, турското и значително по-скъпото хърватско крайбрежие.

"Избрахме България. Защото тука идваме повечето години, харесва ни, хубаво е морето”, каза Даниел Станоев. 21-годишният студент каза, че пак би избрал България за лятна почивка, но никога такова пътуване, защото се оказало кошмарно.

"От Сърбия дойдохме, много задръстване на границите ужасно е положението и минахме пеша. Вземахме си такси до Централна гара и после се качихме на влака. Тук имам приятели. На границата положението е ужасно. Много задръстване, много коли, много народ, сега тези гастербайтерите пътуват и е страшно”, обясни Даниел Станоев.

Даниел и семейството му закупили двупосочни билети София-Бургас-София. И отново ще се приберат с българските железници до столицата. Надяват се този път да попаднат на по-нов влак. "От София до тук пътувахме 7 часа, седем часа и половина някъде, бяха отворени прозорците, няма климатик във влака”, каза Станоев.

15% от влаковете на БДЖ у нас са на възраст над 40 години, вече са стари и силно амортизирани, а 85% от наличните пътнически влакове нямат климатизация, заявиха от държавната железница. Охлаждащи системи обаче имат спалните вагони на нощните влакове от София до Варна и Бургас и обратно.

Водещи

Най-четени