Дежурни екипи ще съветват за ползването на услугите на туроператор 22.09 | 09:58

Това се налага след сагата, която се разигра с туристите, блокирани на летището в Бургас

От Кремена Бедерева

През почивните дни 22 и 23 септември от 9.00 до 17.00 часа на телефона на потребителя 0700 111 22 ще отговаря дежурен експерт, който е компетентен да дава съвети относно правата на потребителите при ползването на услугите на туроператор и във връзка със ситуацията с туристите с пакети на "Алма Тур БГ”, съобщиха от комисията.

От 22 септември туристическата агенция "Алма Тур" ще преустанови пътуванията на всички свои клиенти, съобщават от компанията  в писмо до медиите. Всички български граждани, които се намират в Гърция и Турция, ще бъдат извозени в събота (24 септември), коментира пък зам.-министърът на туризма Иво Маринов. 

Той посъветва хората, които имат резервации за времето между 22 и 24 септември, да не пътуват, а платените суми ще им бъдат възстановени. 

Новината за несъстоятелността на "Алма Тур" беше разпространена от Агенция "София прес". Оттам съобщиха, като се позоваха на свои източници, че "Алма Тур" е подала молба за несъстоятелност в съда.

Сред активите на компанията, които след обявяване на фалит ще станат собственост на кредиторите, са хотели по Черноморието и представителства в няколко държави по света, става ясно още от съобщението.

По-късно на сайта на компанията се появи съобщение, в което екипът на "Алма Тур" обяснява, че временно прекратява работата си, считано от 21 септември. Посочената причина са финансови затруднения.

iNews припомня, че кризата с туристите на бургаското летище започна в петък (9 септември), след като "България Ер" съобщи, че анулира чартърите, резервирани от "Алма тур". Причината е, че те не са били платени, а освен това туроператорът има дълг от 7 млн. лева към авиокомпанията.

Водещи

Най-четени