До 175 хил. лева общо ще получат ощетените от фалиралия туроператор 21.12 | 15:24
И застрахователите потвърждават, че „София тур и Холидей“ е била некоректна фирма

Застрахователната компания "Групама" предостави в Министерството на туризма допълнително споразумение към договора си с изпадналия в неплатежоспособност туроператор "София тур и Холидей". Информацията е постъпила днес и от нея става ясно, че лимитът по полицата не е 25 хил., а 175 хил. лв. Анексът е подписан през месец май с дъщерно дружество на застрахователя. До предоставянето на документа се стига след щателна проверка на застрахователната компания и проведена среща с министъра на туризма Николина Ангелкова ден по-рано.
Министерството уверява потърпевшите от некоректните действия на туроператора, че прави всичко възможно, за да защити интересите им, и следи стриктно за спазването на законите на страната. Към момента все още продължава получаването на искове в застрахователните компании "Алианц България" и "Групама", както и на жалби в Министерството на туризма. По тази причина точната бройка на потърпевшите и размерът на обезщетенията все още не е окончателно изяснен.
Припомняме, че на 19 декември туроператорът "София тур и Холидей" обяви на сайта си, че прекратява дейност, след което Министерството на туризма извърши спешна проверка. Вчера министърът на туризма Николина Ангелкова проведе и среща с Орлин Пенев, изпълнителен директор на "Алианц България" и Селин Болар, изпълнителен директор на "Групама". При разговорите и двамата заявиха категорично, че обезщетения ще бъдат изплащани на всички засегнати потребители от фалиралия туроператор. Всички страни посочиха, че той е изключително некоректен, защото не спазва ангажиментите си, предвидени в Закона за туризма.
Според текстовете, когато туроператор обяви неплатежоспособност, е длъжен незабавно да изпрати информация до министерството и до застрахователните компании за това какви сключени договори има с клиенти и с какви контрагенти работи - турагенции, хотели, авиокомпании. В уведомлението от "София тур и Холидей" няма информация какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети. Изплащане на обезщетенията може да започне, след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.
Водещи
-
Край на хартиените здравни карти и бележки: Новата система улеснява родители и медици
Данните от тях са налични в системата, а достъп до нея имат единствено медицинските...
09.09 | 17:59
-
Няма опасност от въвеждане на режим на водата в Монтана
Язовирът е пълен на 81,65% и това гарантира водоподаването по направленията към Монтана и...
09.09 | 17:40
-
КЗП с нова услуга за проверка на етикети в мобилното си приложение 2
Можете да инсталирате мобилното приложение "КЗП" за Android или за iOS.
09.09 | 16:45
Най-четени
-
Тол камерите претоварват МВР със сериозна работа 4
Камерите заместват липсващите полицаи
09.09 | 13:30
-
Случаите на COVID-19 в страната се увеличават с 30% на седмична база
Как протича заболяването и кога да търсим лекар?
09.09 | 12:15
-
Разраства се пожарът в Национален Парк “Рила”
От тази сутрин гори ново огнище. Огънят е в югоизточния дял в скалистия район от който започна...
09.09 | 13:59
-
Работещите бедни в България се увеличават въпреки ръста на заплатите
Сивата икономика като основна причина
09.09 | 14:15