Една телефонна линия на всички рецепции в хотелите? 26.02 | 14:09

Идеята е да се улеснят клиентите при спешна нужда

От Кремена Бедерева

Нова обществена инициатива за уеднаквяване на вътрешните телефонни номера на рецепциите в българските хотели представиха в БТА актьорът Христо Мутафчиев, Атлантически клуб в България и сдружение "ПанЕвропа България".

Гергана Паси от Атлантическия клуб отбеляза, че стандартизацията е свързана пряко с качеството на живот, с икономиката, с екологията, но понякога тя е свързана и с оцеляването, какъвто е случаят с актьора Христо Мутафчиев.

Тя прочете откъс от книгата му "Да бъдеш Христо Мутафчиев", в който актьорът разказва за най-трудния момент в живота си, когато получава инсулт в хотелска стая, в 1 часа през нощта. Тогава той се опитва да се свърже с рецепцията, но поради състоянието си не може да прочете указателя.

Натиска безразборно номера, но телефонът дава непрекъснато заето. В това състояние го откриват едва в 9 часа сутринта. Според лекарите, ако Мутафчиев е получил помощ в първите 15 минути на инсулта, възстановяването е щяло да бъде много по-бързо и по-леко.

Изключително важно е да помогнем на други хора, които ще попаднат в моята ситуация, каза Христо Мутафчиев. Според него трябва да има единен номер за рецепцията на всички хотели или паникбутон на телефона, който директно да е свързан с рецепцията.

Поли Карастоянова от Националния борд по туризъм отбеляза, че моментът е подходящ да се инициира допълнение в проекта за промени на Закона за туризма. Президентът на Атлантическия клуб в България Соломон Паси каза, че стандартизацията не е нещо, което само прави живота на потребителите по-удобен, тя понякога може да направи нашия живот просто възможен, какъвто е случая с Христо Мутафчиев.

Водещи

Най-четени