Заради дъждовете и приходите в туризма потънаха 10.08 | 10:30

Намалената покупателна способност на руснаците също удря сектора

От Христина Рафаилова

Лошото време у нас и проливните дъждове нанесоха удар и на родния туризъм. От бранша очакват намаление на приходите не само през тази година, но и през 2015 г. Това завя пред БТА директорът на Института за анализи и оценки Румен Драганов.

През настоящата година постъпленията от родни и чуждестранни почиващи ще са с 12 на сто по-ниски.

Бизнесът очаква негативната тенденция да се запази и през 2015 г. Една от причините за това са именно пороите, които навредили на имиджа на страната ни.

Друг фактор, дърпащ надолу туризма у нас е украинската криза. Намаляването на приходите се дължи в голяма степен на виването на покупателната способност на руските туристи у нас, заради обезценяването на националната им валута. Също така сред причините е и намаляването на цените на почивките с близо десет на сто през август.

"Тази година не усетихме отлив заради лошото време, защото 2013 г. беше успешна и туристите доволни", коментира Драганов. Планинският туризъм не би могъл да компенсира негативните тенденции от това лято по морето, смята той. Въпреки негативните тенденции туристическият сезон Лято 2014 г. няма да бъде загубен, смята експертът.

Той смята, че ще приключи не по-лошо от 2013 г. Легловата база през 2013 г е достигнала заетост от 97 на сто, което е причина да не може да се очакват ръстове в туризма от 20 - 30 на сто, каквито бяха през 2004 - 2008 г., аргументира се той

Бизнесът иска спешно да бъде назначен ресорен заместник-министър.

По думите му бизнесът очаква служебното правителство да подготви създаването на регистър на туристическите атракции публична собственост, описването на туристически зони и места и точки, което да е предпоставка за структурирането на отделно министерство на туризма, което да ги управлява. Парите за национална туристическа реклама за 2015 г. също трябва да са във фокуса на служебното правителството, с идеята да се предостави възможност за повече реклама за вътрешния туризъм, за да може да се компенсира 2015 г., която е застрашена от намаляване на туристи от основни пазари за България - какъвто е руският пазар.

Водещи

Най-четени