Интернет маркетингът все по-важен за туроператорите 15.03 | 13:20
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи
Ако Facebook беше държава, щеше да е четвъртата по големина в света. Потребителите на социалната мрежа са 620 милиона. За да не се превърнат туристическите агенции в изчезващ вид, те трябва да се приспособят и да се възползват максимално от маркетинга в социалните мрежи.
Около тази теза се обединиха участниците в първия панел на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи.
Онлайн търговията ще продължи да расте, ще осигурява все по-голям ръст на продажбите и ще връща всички инвестиции. Именно заради това планирането на онлайн продажби на почивки е много важно, смятат експертите в сектора.
Новите технологии и социалните мрежи правят маркетинга все по-евтин и дават възможност на малките туроператорски агенции да се конкурират с големите.
Освен евтин, маркетингът в социалните мрежи е много ефективен, защото позволява обратна връзка с потребителите. Банерите в интернет променят структурите на бизнеса. Така например банер за някакво пътуване в Twitter води до много дискусии между потребители и постига така нареченият ефект на снежната топка. Чрез поканите във Facebook се препоръчват почивки на потребителите, обменят се идеи, потвърждава се присъствие.
Важно за присъствието на туристическите агенции в социалните мрежи е да следят целите на последователните си, лоялни клиенти. Една туристическа агенция може да има хиляди приятели във Facebook, но от услугите ѝ активно да се възползват едва 5%. Целта на агенцията е да предоставя почивки именно на тези си лоялни клиенти.
Идеята на търговската марка е да събира групи по интереси в социалните мрежи. Потребителите на круизи например поддържат създалите се приятелства по време на пътешествието във Facebook. Припомнянето на преживяването ги изкушава да отидат пак. По този начин се стимулират продажбите на круизи.
Активното присъствие на туристическите агенции в социалните мрежи позволява да следят реакциите на потребителите, да получават рекламации и да коригират грешките си. Все повече компании наемат служители, които се занимават само с Facebook и Twitter – четат потребителските постове и им отговарят своевременно.
Според експерти това е необходим ресурс. Компаниите не трябва да забраняват на служителите си да използват социалните мрежи, а напротив – да ги въвличат в рекламата на продуктите си в мрежата.
Водещи
-
Епидемия от грип парализира британската здравна система
Планираната стачка от 17 декември ще бъде 14-тата стачка на лекарите от март 2023 г. насам,...
12.12 | 15:00
-
Депутат пита за опасни бактерии в топлата вода, в Здравното министерство не е постъпвала информация
Качеството и безопасността на водата за питейно-битови цели зависи от много фактори, един от...
12.12 | 14:45
-
Андрей Райчев: На следващите избори ще гласуват 3.5 милиона души
По думите му рязко сме се европеизирали и вече се държим по нов начин. "Ще си оправим...
12.12 | 14:30
-
Ким Чен-ун: Армията на КНДР воюва в Украйна 2
Ким Чен-ун също заяви, че през 2025 г. е настъпил "исторически поврат", когато страната му...
12.12 | 14:15
Най-четени
-
Синдикатите отправиха въпроси към депутатите за доходите през 2026 година
КНСБ и КТ "Подкрепа" искат гаранции за заплатите на учители, лекари и служители в транспорта...
12.12 | 10:15
-
Банка за сперма е разпространявала генетично рисков донор, близо 200 деца може да са засегнати
Според събраните данни с тази сперма са заченати най-малко 197 деца в Европа и извън нея.
12.12 | 11:30
-
Денков за Радев: Ако слезе в партия, светът ще се обърне срещу него
В ПП-ДБ търсят нов курс, но отправят критики и към свои решения
12.12 | 09:45
-
Първан Симеонов: Борисов ще се опита сега да каже, че ако има някаква драма с еврото, тя е по вина на протестите
„Ако сега скочи, може да е основен бенефициент от всичко това, наред с ПП-ДБ, които ще...
12.12 | 12:30