Интернет маркетингът все по-важен за туроператорите 15.03 | 13:20
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи
Ако Facebook беше държава, щеше да е четвъртата по големина в света. Потребителите на социалната мрежа са 620 милиона. За да не се превърнат туристическите агенции в изчезващ вид, те трябва да се приспособят и да се възползват максимално от маркетинга в социалните мрежи.
Около тази теза се обединиха участниците в първия панел на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".
Само 14% от потребителите вярват на телевизионни реклами. Останалите 86% се доверяват на Google и социалните мрежи.
Онлайн търговията ще продължи да расте, ще осигурява все по-голям ръст на продажбите и ще връща всички инвестиции. Именно заради това планирането на онлайн продажби на почивки е много важно, смятат експертите в сектора.
Новите технологии и социалните мрежи правят маркетинга все по-евтин и дават възможност на малките туроператорски агенции да се конкурират с големите.
Освен евтин, маркетингът в социалните мрежи е много ефективен, защото позволява обратна връзка с потребителите. Банерите в интернет променят структурите на бизнеса. Така например банер за някакво пътуване в Twitter води до много дискусии между потребители и постига така нареченият ефект на снежната топка. Чрез поканите във Facebook се препоръчват почивки на потребителите, обменят се идеи, потвърждава се присъствие.
Важно за присъствието на туристическите агенции в социалните мрежи е да следят целите на последователните си, лоялни клиенти. Една туристическа агенция може да има хиляди приятели във Facebook, но от услугите ѝ активно да се възползват едва 5%. Целта на агенцията е да предоставя почивки именно на тези си лоялни клиенти.
Идеята на търговската марка е да събира групи по интереси в социалните мрежи. Потребителите на круизи например поддържат създалите се приятелства по време на пътешествието във Facebook. Припомнянето на преживяването ги изкушава да отидат пак. По този начин се стимулират продажбите на круизи.
Активното присъствие на туристическите агенции в социалните мрежи позволява да следят реакциите на потребителите, да получават рекламации и да коригират грешките си. Все повече компании наемат служители, които се занимават само с Facebook и Twitter – четат потребителските постове и им отговарят своевременно.
Според експерти това е необходим ресурс. Компаниите не трябва да забраняват на служителите си да използват социалните мрежи, а напротив – да ги въвличат в рекламата на продуктите си в мрежата.
Водещи
-
63% от хората у нас са удовлетворени от работата си, сочи проучване
Това сочи изследването „В края на годината“ на „Галъп интернешънъл
07.05 | 17:58
-
Главчев смени още един зам.-министър
С друга заповед от длъжността заместник-председател на Държавната агенция за метрологичен и...
07.05 | 17:45
-
Румен Радев пристигна в азербайджанската столица Баку
В Баку президентът Румен Радев ще се срещне с председателя на парламента на Република...
07.05 | 17:30
-
Чешкият конституционен съд отмени законово изискване транссексуалните хора да се подложат на операция
Този ход изравнява централноевропейската страна с повечето членове на ЕС и беше приветстван от...
07.05 | 17:15
Най-четени
-
Коалицията "Солидарна България" регистрира листите си за участие на парламентарните избори
Регистрацията подадоха председателят на коалицията Ваня Григорова и Мая Манолова от ПП...
07.05 | 13:30
-
Гореща клюка за Везенков обикаля баскетболните среди
Интерес към 28-годишния българин има от страна на Бруклин Нетс
07.05 | 09:59
-
На Светли Вторник се отдава почит на Света Богородица
Християните се поздравяват с "Христос воскресе" до Петдесетница, когато се е родила...
07.05 | 09:23
-
Това е листата на БСП в Пловдив, с която ще атакува новия парламент
“Не влизаме в компроматни битки, ние имаме чисти лица и показваме млад екип пред пловдивчани”,...
07.05 | 15:30