Ключът за хотелската стая скоро може да остане в миналото 09.06 | 16:07
Хотелите подобряват обслужването, може би пестят разходи, но има и нещо друго...
Компаниите, които управляват хотели, се надпреварват да генерират идеи за замяна на традиционните ключове за хотелските стаи с нови, които да са по-удобни за ползване както за туристическия обект, така и за клиента.
За момента иновациите в тази сфера се прилагат главно в големи международни вериги, но ако някоя тенденция, а защо не и повече от една, се превърне в добре работещ модел, не е изключено познатите ни рецепции и стоящите зад тях отделения за поставяне на ключовете скоро да останат в миналото.
Някои хотелски групи въвеждат така наречените "постоянни" ключове, които гостите отнасят със себе си и могат повторно да използват отключващото устройство, което са пъхнали например в портфейла си, ако често посещават даден хотел или хотели на дадена верига, дава за пример "Уол стрийт джърнъл".
Това е възможно, тъй като "ключът" запомня информация за своя притежател и когато той резервира стая от веригата, в джаджата постъпват и данните за закупената туристическа услуга и се дава интерактивен достъп до съответната врата в обекта.
Други компании напълно се отказват от физическия ключ под каквато и да е форма и дават възможност на посетителите да отключват стаите си само чрез приближаване на мобилния телефон до ключалката.
Най-важното предимство на новите интерактивни ключове е, че ще спестяват (в някои хотели вече го правят) чакането пред рецепцията, което в обекти в натоварени дестинации като Лас Вегас може да се окаже доста продължително и отегчително занимание. Дори и хотелът да не посреща наведнъж прекалено много гости, на всички ни е известно, че понякога бавното обслужване при пристигане в даден туристически обект може да постави неприятно начало на почивката или командировката ни.
"Помислете за пътуващия по работа, който посещава един и същи хотел всяка седмица. Той може да се отправи директно към стаята си, да си остави багажа и направо да отиде на деловата си среща", коментира пред бизнес изданието Пийт Сиърс, старши вицепрезидент в Hyatt Hotels Corp.
Компанията е въвела тестово така нареченото "експресно посрещане" в два от хотелите си в Калифорния, където някои гости могат да използват като ключ специална карта, предоставена на лоялните клиенти. Hyatt планира да изпробва услугата в още два хотела през следващите пет месеца.
Новите начини за предоставяне на достъп до стаята може и да спестят административни разходи, но не се очаква икономиите да са в кой знае какъв размер. Според хотелиерите основното е, че ще се подобри обслужването и съответно желанието на посетителите да се върнат.
Има обаче и някои неизвестни пред бъдещето на новите "ключове". Все още например не са решени в детайли въпросите по сигурността на данните. В повечето случаи хотелите имат идея да изпращат на гостите номера на стаята им чрез текстово съобщение на мобилния телефон или чрез имейл. А оттук възникват опасения кой още може да получи достъп до тази информация.
В Hilton също мислят за новите методи на отключване и до момента са се спрели на следната експериментална система: направилият резервация получава номера на стаята си чрез SMS, както и телефонен номер, на който да позвъни, когато се озове пред вратата. Дежурен оператор се отзовава на обаждането, подава звуков сигнал, който, когато телефонът се приближи до вратата, отключва достъпа. Поради съображения за сигурност сигналът е активен за отключване на вратата само в продължение на няколко секунди, за да се избегне хипотезата някой да го запише и да го използва за неоторизиран достъп по-късно.
Предвид сложността на тази система и множеството вероятности, способни да попречат на отключването, обаче може да се окаже, че е по-добре да почакаме малко на рецепцията и да се сдобием с добрия стар ключ или с временна отключваща карта.
Все пак хотелите не се отказват. Четейки за огромните и постоянни усилия, полагани в тази насока, човек започва да се съмнява, че удобството на клиента е единствената подбуда на бизнеса. Като за потвърждение, в публикациите по темата се появява хотел, откъдето поясняват, че има и един друг, много ценен за предприемачите, момент.
Всъщност когато цялата информация за престоя се дигитализира, собствениците на хотели получават данни буквално за всяка стъпка на своите гости, както и възможността бързо и лесно да я обобщават и използват за основа при взимането на решения за бъдещото си развитие. Ако отключваме вратите с чип, в него влиза хронологията на направените влизания и излизания, посещенията на ресторанта, фитнес центъра и т.н. Знае се колко време се прекарали на едно или други място и се търсят начини това време да бъде удължено за един вид обект или намалено – за друг.
В известен смисъл това отново се прави с цел да се подобри обслужването. Стига обаче да сме съгласни да бъдем следени така изкъсо не само от все повече телекомуникационни и IT компании, а и от хотелския бизнес.
Водещи
-
ГЕРБ към ПП-ДБ: Да върнем разговора в политиката на масата на преговорите
Партията на Борисов с позиция
23.11 | 18:20
-
Анализатор: Създава се нов световен ред
Западът ще се капсулира. Китай, Русия и Глобалният юг създават еднакво мощен център, посочи...
23.11 | 18:00
-
Готвят поскъпване на водата от Нова година
Скоъкът е в 30 региона на страната, като на места ще е с близо 20%
23.11 | 17:40
-
София посреща Коледа с блестяща украса на 50 топ локации
За тези, които обичат да запазват спомени, столицата ще предложи тематични зони за снимки
23.11 | 17:20
Най-четени
-
Борисов предложил на ПП-ДБ ген. Атанасов за шеф на НС?
За себе си обаче Борисов категорично запазва премиерския пост.
23.11 | 12:00
-
Учредяват политическа партия "България Може"
Лидери са икономическият и политически анализатор Кузман Илиев и икономистът и бивш депутат,...
23.11 | 10:20
-
СЗО свика извънредна комисия заради глобалната заплаха от маймунската шарка
Инфекцията с mpox обикновено протича леко с кожен обрив и треска. Въпреки това тя може да бъде...
23.11 | 13:40