Комисията за защита на потребителите с акция по Южното Черноморие 27.06 | 11:12

Екипи проверяват заведения за хранене и развлечения, както и хотели

От Кремена Бедерева

Комисията за защита на потребителите започна акция по Южното Черноморие, съобщиха от комисията.

Екипи, организирани от главния директор, проверяват заведения за хранене и развлечения с удължено работно време и такива с нощен режим на работа, както и хотели с три и четири звезди за съответствие на предлаганите услуги с притежаваната категория. Лично председателят на комисията Дамян Лазаров участва и наблюдава работата.

Проверява се за удостоверение за категоризация и поставянето му на видно място, спазването на изискванията за съдържанието на лист- и карт-менютата и тези към персонала и помещенията, както и представят ли се сметките след всяка поръчка и издават ли се касови бележки на клиентите. От заведенията с нощен режим на работа са взети проби за анализ на предлагания алкохол.

В някои заведения за хранене и развлечение инспекторите са констатирали, че лист- и карт-менютата се предлагат само на английски език или че удостоверението за категоризация не е поставено на видно място.

Друго регистрирано нарушение е, че светлинните табели на бистро са го рекламирали като бирария, с което са въвеждали в заблуда потребителите и са формирали погрешно очакване у потенциалните му клиенти.

При проверките в хотелите инспекторите са установили, че средство за подслон, категоризирано като семеен хотел, се рекламира като хотел с три звезди. Четиризвезден хотел на територията на Несебър към момента на проверката не е предлагал фризьорски услуги, което е задължително изискване към високо категорийните хотели. В друг хотел пък в стаите е липсвал ценоразписът за предлаганите допълнителни услуги.

Проверките на мобилните екипи продължават по цялото Черноморие.

Водещи

Най-четени