Масово попарени потребители от европейските туристически сайтове 02.05 | 17:49

Подвеждат с цената на услугите и липсват лица за контакти

От Цанка Донкова

Данните от проверка на Европейската комисия показват, че над две трети от интернет сайтовете за туристически услуги в Европа подвеждат крайния потребител като се крие реалната цена на услугите, липсват контакти с реалния търговец или няма указание за подаване на жалба. Може да има опасност от измама още кагато се прави резервацията в мрежата - красиви снимки, примамливи промоции, плащаме и веднага драмата започва.

Група от над 150 души била излъгана по този начин, съобщи Нова телевизия. Те направили резервация в елитен хотел в Троянския балкан. Потърпевшият Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" споделя за реалната обстановка на хотела, в който нямало вода, а в същия ден била настанена и друга група от 20 души. За щастие две седмици след ходене по мъките потърпевшите събират достатъчно доказателства за проблема им и ще заведат дело. Това е стъпка, която в повечето случаи не се предприема от потърпевшите.

"В България потребителите на туристически услуги не завеждат дела. Не мога да се сетя за нито едно, не завършено, не спечелено, а дори започнато дело”, коментира Румен Драганов – експерт-анализатор в туризма. Той допълва още, че в България няма все още създаден гаранционен фонд, който да е в полза на туриста.

Анализаторите смятат, че често нишката се къса и в случаите при застраховка. Най - добрата система в такава ситуация е компенсация от измамния търговец. Някои от пострадалите от хотела са получили оферта за частично парично обезщетение и почивка в Пампорово. За сега не се знае дали и там няма да се окажат измамени.

Гаранция за офертите в интернет няма, но, ако направим резервация през туроператор, за наше успокоение можем винаги да проверим фирмата в сайта на Министерството на икономиката.

Водещи

Най-четени