Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия 08.04 | 13:00
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.

Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които можем да получм обезщетение.
Конкретни примери:
- При закъснение, в момента обезщетение се дължи след 3-тия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.
- Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас.
Преди няколко месеца Борис пътува от Прага за София, но заради лошо време самолетът не излита по разписание. Той споделя, че полетът е закъснял с близо 2 часа и половина. Когато каца в София с него се свързва компания посредник при закъснели полети. Борис подава всички документи онлайн и получава обезщетение от около 70%.
Според него предложението за увеличаване на прага на закъсненията на пет часа ще доведе до проблеми. Той смята, че ситуацията е абсурдна и ще настъпи хаос.
Пътуване със самолет: Какви промени в правата на пасажерите предвижда Брюксел
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.
"Кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично", заяви Йоана Стоянова, юристконсулт към Асоциация "Активни потребители”.
При отменените полети ще трябва да се чака по 8 часа на летището. За това време превозвачът е длъжен да осигурява храна, напитки и хотел.
"Ако не се предостави тази грижа, потребителят ще трябва да се оправи съвсем сам. Това означава, че той трябва да запази билети в последния момент, което може да бъде скъпо удоволствие”, обясни Стоянова.
От Европейския потребителски център препоръчват да се намери баланс между интересите на пътниците и авиокомпаниите.
А адвокатите напомнят, че, за да пуснем жалба ще ни трябват резервацията, бордната карта и касовите бележки за храна, напитки и хотел.
"Трябва да намерят на сайта на авиокомпанията формуляр, с който да подадат жалба. Ако тя не бъде удовлетворена и се свържат с нас, е достатъчно да ни упълномощят и ние движим целия процес. Но все пак, за да си спестят хонорарите е препоръчително сами да се опитват да потърсят правата си”, обясни адвокат Александър Иванов.
След подаване на документите максималният срок за отговор от авиокомпаниите е два месеца.
Водещи
-
Диетолог посочи: До три яйца и 150 грама козунак на ден
Лекарят отбеляза, че печените продукти съдържат много захар и наситени мазнини, така че...
17.04 | 14:15
-
Зоните за почасово платено паркиране няма да работят в четирите почивни дни
Междувременно се променя организацията на движението на градския транспорт за празниците,...
17.04 | 14:00
-
Експерт за българското агнешко: И това доживяхме в навечерието на Великден!
В навечерието на Великден българско агнешко може да се намери само в 4 вериги в София.
17.04 | 13:30
-
Какво ще стане с ваучерите за храна, след като приемем официално еврото?
Голяма част от българите все още имат своите притеснения, свързани с преминаването на България...
17.04 | 13:15
Най-четени
-
Кирил Петков: Не можем да сме част от мнозинство, управлявано от Пеевски
Депутатите гласуват втория вот на недоверие
17.04 | 11:15
-
От "Величие" обмислят нов вот на недоверие след две седмици,
Формацията подкрепя вота на недоверие срещу кабинета на тема корупция, внесен от „Морал,...
17.04 | 10:15
-
Парламентът решава съдбата на кабинета "Желязков" с втори вот на недоверие
Вотът беше внесен на 10 април по инициатива на парламентарната група "Морал, единство, чест"...
17.04 | 09:34
-
Борисов заяви, че са „правителство на малцинството“
Днес има Комисия за пътищата и там яе могат да му задават въпроси
17.04 | 10:59