Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия 08.04 | 13:00
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.
Нови правила за въздушния транспорт предвижда Европейската комисия. Важното за пътниците - ограничават се случаите, при които можем да получм обезщетение.
Конкретни примери:
- При закъснение, в момента обезщетение се дължи след 3-тия час. Предложението е този праг да се вдигне на 5 часа.
- Промяна има и за отменените полети - превозвачът вече ще има 8 часа, за да се свърже с нас.
Преди няколко месеца Борис пътува от Прага за София, но заради лошо време самолетът не излита по разписание. Той споделя, че полетът е закъснял с близо 2 часа и половина. Когато каца в София с него се свързва компания посредник при закъснели полети. Борис подава всички документи онлайн и получава обезщетение от около 70%.
Според него предложението за увеличаване на прага на закъсненията на пет часа ще доведе до проблеми. Той смята, че ситуацията е абсурдна и ще настъпи хаос.
Пътуване със самолет: Какви промени в правата на пасажерите предвижда Брюксел
От потребителските организации отчитат, че при повечето полети закъснението е по-кратко от пет часа и новите правила ще ощетят пътниците.
"Кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично", заяви Йоана Стоянова, юристконсулт към Асоциация "Активни потребители”.
При отменените полети ще трябва да се чака по 8 часа на летището. За това време превозвачът е длъжен да осигурява храна, напитки и хотел.
"Ако не се предостави тази грижа, потребителят ще трябва да се оправи съвсем сам. Това означава, че той трябва да запази билети в последния момент, което може да бъде скъпо удоволствие”, обясни Стоянова.
От Европейския потребителски център препоръчват да се намери баланс между интересите на пътниците и авиокомпаниите.
А адвокатите напомнят, че, за да пуснем жалба ще ни трябват резервацията, бордната карта и касовите бележки за храна, напитки и хотел.
"Трябва да намерят на сайта на авиокомпанията формуляр, с който да подадат жалба. Ако тя не бъде удовлетворена и се свържат с нас, е достатъчно да ни упълномощят и ние движим целия процес. Но все пак, за да си спестят хонорарите е препоръчително сами да се опитват да потърсят правата си”, обясни адвокат Александър Иванов.
След подаване на документите максималният срок за отговор от авиокомпаниите е два месеца.
Водещи
-
Хампарцумян: Ленин е предупредил, че държава, в която полицаите взимат повече от учителите, е полицейска
Външните банки ще ни дадат кредит, но един ден купонът ще свърши и идва сметката, може да се...
18.11 | 21:00
-
За всеки трети проверен воден обект по Черноморието има нарушения
Най-засегнати са Св. Влас, Елените, Лозенец, Царево, Слънчев бряг и Варна
18.11 | 20:30
-
Алибегов: Ще обжалваме новите такси на Столична община
По думите му бюджетът, разглеждан в парламентарните комисии, предвижда редица утежнения за...
18.11 | 20:16
Най-четени
-
Предупреждение за ураганен вятър в Царево
Бурният вятър през нощта събори дърво и временно затвори пътя между селата Ясна поляна и Ново...
18.11 | 09:30