Нулева онлайн реклама "краде" европейските туристи от България 08.10 | 18:50
За сметка на това посещенията в съседните Турция, Гърция и Македония скачат рекордно

Не само за нас, ами и за тези, които веднъж са се докоснали и са преоткрили страната ни, родната България остава траен белег в сърцето. Редица са тези туристи у нас, които посетитили ли са България, искат да се върнат отново и отново. Впечатлява ги красивата природа, гостоприемното отношение и разбира се всеизвестните в цял свят кисело мляко и шопска салата. Истината е обаче, че това колко желаещи ще има да зърнат една страна зависи от рекламата.
Сериозен спад от 15,5% на туристите от ЕС и общ спад в сектора от 5,7% отчетоха за първите осем месеца на годината от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).
"От 70-75% преди пет години, европейските туристи сега заемат едва 50% от дела на туристите в България", заяви председателят на УС на организацията Байко Байков. По думите му намалението от ключовите европейски пазари - Германия, Великобритания, Скандинавия, е постоянна тенденция през последните години.
Според данните за първите осем месеца отстъплението на германските туристи в България е 10,4%. 17,8 от румънците също са предпочели друго място за отдих и почивка. 24,4% от англичаните са избрали друга дестинация за своята отпуска. У нас са се отказали да летуват 36,8% датчани, 36,9% шведи и 20,9% холандци.
При другите пазари от сектора отчитат запазване на броя на туристите от Русия, спад от Украйна с 10%, ръст от 29% от израелския пазар, както и ръст от Турция - близо 30%.
Според асоциацията отстъплението е факт поради липсата на реална рекламна кампания извън страната, предаде БТА. За първите седем месеца на 2014 г. за медийна реклама - вестници, радио и телевизия, са изразходени 49 хил. лв., което според тях е "изключително неглижиране на бизнеса".
"България не съществува в електронната среда, защото сме заделили 0 лева за реклама в интернет", коментира Байко Байков. По думите му външната реклама, насочена към крайни клиенти, е 196 хил. лв.
"Всичко това обяснява спада на посещения на туристи, на фона на ръста им в съседните Турция, Гърция и Македония", каза още председателят. Байков даде пример с Македония, където се отделят около 70 до 100 хиляди евро за медийна реклама към крайни клиенти за Балканския пазар.
Той посочи, че сред проблемите в държавното управление на туризма са некомпетентност на управленските решения, непрозрачност в диалога с неправителствените организации и безотговорност по отношение на реалното състояние на туристическия бизнес.
Водещи
-
Днес се навършват 28 години от приемането на новия герб на България
Дълбоки исторически корени
31.07 | 09:59
-
Земеделците са изправени пред най-тежката година
Държавната подкрепа е от ключово значение
31.07 | 09:45
-
Какво да правим, ако кучето нападне?
Ролята на обществото: Как да съдействаме за по-безопасна среда?
31.07 | 09:15
-
Дългоочакваният дъжд в Пирин заваля
Щастливата новина съобщиха и на страницата си от Югозападното държавно предприятие ДП, които...
31.07 | 09:15
Най-четени
-
Парламентът ще излезе в почивка, оставяйки нерешени ключови въпроси
Младите лекари остават без решение
31.07 | 08:30