Парижкият Disneyland с добри новини малко преди 20-тата си годишнина 10.11 | 16:01

Комплексът се радва на повече посетители и по-големи изхарчени от тях суми

От Нели Минчева

Повече посетители, които харчат и по-големи суми: това е равносметката за Euro Disney за годината. Компанията се надява тенденцията да продължи, за да може най-накрая да бъде постигнат положителен финансов резултат за фирмата, която беше в затруднено положение в последно време. Още повече че догодина парижкият Disneyland ще чества своята 20-годишнина.

Развлекателният комплекс във Франция, който е най-голямата туристическа атракция на Стария континент, е посрещнал общо 15,6 млн. посетители за отчетния период октомври 2010 – септември 2011, или рекорден резултат за парка, съобщава AP.

"Това е добра новина", казва шефът на Euro Disney Филип Га. Броят на посещенията се е увеличил с 4% на годишна база. Разходите на посетителите пък са се покачили с 2 на сто до средно 46,23 евро на ден.

Освен в атракционите, туристите са харчили повече и в хотелите на компанията. Наблюдава се повишен процент на заетост на 5800-те налични стаи, възлизащ на 87,1 на сто.

Най-многобройните клиенти продължават да бъдат французите с 49% дял от посещенията. След тях са британците (13%) и испанците (9%). Другите малко по-големи групи туристи по националности са тези от Белгия, Люксембург, Холандия, Италия и Германия.

От компанията казват, че типичните посетители на атракционния комплекса са семейства с по две деца на възраст между 6 и 9 години, които са свикнали да пътуват и да посещават туристически забележителности. Престоят им обикновено е два дни.

Въпреки раздвижването на продажбите си обаче Euro Disney все още е на нетна загуба от дейността си. Дори има влошаване от 40% на отрицателния резултат до загуба от 55,6 млн. евро. Върху финансите на фирмата тежат скъпи операции с недвижими имоти, както и разходите, свързани с подготовка на честванията на 20-тата годишнина на парижкия Disneyland.

Водещи

Най-четени