Плащането за тоалетна - сред основните оплаквания на туристите 26.09 | 16:45

Този сезон нарушенията при туристическите услуги са намалели, отчитат от КЗП

От Ралица Стоянова

125 жалби и сигнали са постъпили в приемните на Комисията за защита на потребителите (КЗП) от 1 юни до 15 септември, информират от комисията.

Основни проблеми поставени в приемните са свързани с:

- качеството на предоставяните туристически услуги в обектите,
- предоставяне на невярна информация в интернет сайтове за условията и цените в туристическите обекти,
- заблуждаващи рекламни листовки на туристически обекти,
- в заведенията за хранене и развлечения - заплащане на такса за ползване на тоалетна, разлика в цените в менюто и при разплащане, липса на обявени цени, лошо обслужване, разлика в грамажите на напитките и др.

В рамките на национална кампании за надзор на пазара при предлагане на туристически услуги в заведения за хранене и развлечения са извършени 1823 инспекции и са съставени 280 акта за административни нарушения Сред тях са:

- Липса на лист и карт меню с обявени цени и грамажи
- Удостоверението за категоризация не е поставено на видно място
- Лицата не са изпълнили задължението си при настъпила промяна в обстоятелствата да уведомят категоризиращия орган за вписване в Националния туристически регистър
- Предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект или обект без издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране
-Предоставяните услуги не отговарят на изискванията на определената категория на обекта.

Броят на установените нарушения е значително по–малък в сравнение с констатациите през предходните сезони, отчитат от КЗП.

Водещи

Най-четени