Подготвят стимули за насърчаване на инвестициите в туризма 07.04 | 19:07

Туризмът може да спаси икономически изостаналите райони, смята Николина Ангелкова

От iNews.bg

Министерството на туризма работи по създаването на специален финансов механизъм за насърчаване на инвестициите в отрасъла като проучва добрите практики в страните с опит в тази дейност. Това обяви в Смолян министърът на туризма Николина Ангелкова на заседанието на Съвета за развитие на регионите и националната инфраструктура към Президентството.

Темата на форума бе: "Държавна политика за насърчаване на икономическата активност в слаборазвитите и необлагодетелстваните региони на България, съобщиха от пресцентъра на министерството.

Ангелкова отбеляза, че туризмът е една от най-перспективните алтернативи на традиционните производства, която може да промени облика на цели райони. Като пример в това отношение тя даде реставрираната крепост "Цари Мали град" в с. Белчин, която привлича приблизително половин милион туристи годишно. От откриването на реставрирания обект до момента там са издадени 17 разрешителни за строеж и са разкрити нови 145 обекта за настаняване и подслон, посочи министърът.

Подобен пример е и Плаеонтологичното находище и крепостта "Цепина" край с. Дорково, където за около година са посрещнати 40 000 туристи, а приходите от дейността възлизат на над 121 000 лв. Търсена дестинация е и реновираната антична вила "Армира” при Ивайловград. Миналата година туристическият обект е посетен от над 10 000 туристи.

"Само в Смолян миналата година са реализирани 22 млн. лв. приходи от туризъм, а в Южен централен район заетите в сектора са над 22 000 души. За региона най-перспективен е планинският туризъм и ние подкрепяме неговото развитие", подчерта министърът на туризма.

По думите й трябва да се работи не само за насърчаване на зимните спортове, но и за алтернативните форми на туризъм в планината – пешеходен, рекреативен и приключенски туризъм и планински екотуризъм.

Ангелкова докладва пред съвета, че министерството подготвя промени в Закона за туризма за завишаване на контрола за подобряване качеството на услугата, кадровото обезпечаване на индустрията и намаляване на административната тежест за бизнеса. "Разработихме и културно-исторически маршрути, които да фокусират вниманието на национално ниво и да спомогнат за по-доброто представяне на регионите и подобряване връзката между тях", каза още тя.

Според нея обаче сред най-важните неща в туризма е имиджът на България пред света. "Бранд България сме всички ние и от нас зависи как ни възприемат по света", заяви Ангелкова. Скоро по тази тема ще стартира серия от дискусии в България и чужбина, за да бъдат привлечени повече сънародници зад граница да помогнат на родината си.

 

 

Водещи

Най-четени