Подобряваме туризма със серия от промени 12.09 | 20:12

От Елица Елефтерова

Конгресният туризъм генерира най-висока добавена стойност за туристическия бранш у нас, но се нуждае от специални условия и дългосрочна стратегия. Освен източник на печалби, той е носител на сериозен положителен имидж.

Страната ни има потенциал за неговото развитие, но за това трябва да се работи дълго и сериозно, заяви заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев и допълни, че за конгресния туризъм е необходима допълнителна регулация и визия от страна на бизнеса и държавата.

Проблемите в бранша бяха дискутирани по време на в работна среща със световни топ мениджъри в бранша. Домакин на срещата беше председателят на организацията Хенинг Крипендорф.

Очакваме България да се върне на картата на световния конгресен туризъм, посочва Поли Карастоянова – член на борда на директорите на Българската организация за конгресен туризъм.

Имаме уверението на държавата, че през 2014 година ще можем да се включим за национална реклама и участие в календара на събитията на най-престижните изложения: IMEX – Франкфурт, CONFEX – Лондон и EIBTM, Барселона, коментира Генова.

Мениджърите на големите хотелиерски вериги поздравиха България с добрите новини от Китай и подчертаха, че най-голям интерес е предизвикал именно българския туризъм и възможностите за китайски инвестиции в туристическата индустрия.

Щефан Райтер - генералният директор в световна хотелиерска верига повдигна пред форума въпроса за липсата на дългосрочна стратегия за развитието на туризма в България.

Освен липсата на стратегия, проблем е и липсата на специализирана образователна система за средни кадри в хотелиерския и ресторантьорския бизнес – келнери, камериери, главни готвачи, рецепционисти, посочи Щефан Райтер - генералният директор в световна хотелиерска верига.

Колегата му Джордж Миу акцентира върху необходимостта от ясна визия за пазара на туризма и липсата на реална статистика и прозрачна информация за състоянието на пазара. Андреа Кайзер – генерален мениджър на голям столичен хотел подчерта, че подобна информация би помогнала при вземането на управленски решения и би оптимизирала инвестициите в туризма.

Специален център за анализи, статистика и информация в областта на туризма, към МИЕ, но финансиран от туристическата индустрия би дал възможност бизнесът да разполага с нужните инструменти за усъвършенстване на своите дейности – реална информация, в реално време.

Изготвянето на туристически бранд на България поражда сериозен проблем и това може да е свързано с разпознаваемостта на страната. Към това трябва да се добави и слабата реклама. Ботев предложи бизнеса да предложи ново разпознаваемо лого на страната ни.

В България трябва да се работи с поглед върху цели региони, а не само за отделна държава, посочи Хенинг Крипендорф, който е и представител на Международната асоциация на професионалистите в туризма Skal International.

Хенинг Крипендорф препоръча за СПА туризма у нас да почерпим опит от Германия и Австрия в организацията на този сектор от туристическия бизнес.

Ботев коментира и че с помощта на Skal в момента се мисли за разработване на модерна система за категоризация в българския туризъм, тъй като съществуващата е почивала не на световни, а на собствени, консервативни и по-скоро строителни критерии.

Водещи

Най-четени