Предлагат централна резервационна система за по-голяма ефективност в туризма 21.02 | 11:50
Създаването на такава система би облекчило комуникацията между туроператори, агенции и клиенти
Седем хиляди са действащите туристически агенции у нас. Те работят индивидуално, всяка сама за себе си, без да координират дейността си.
Именно заради това германската компания Activesys GmbH предлага да разработи централна резервационна система (CRS) на българския туристически пазар, чрез която туроператори, агенции, туристически портали и клиенти да общуват по-лесно помежду си.
Резервационните системи са няколко вида:
Poseidon е резервационна система, предназначена за туроператори. Чрез нея те могат да изложат и продават онлайн в реално време собствената си база данни от продукти на интернет страницата си; да получават възможност техните продукти да се резервират в реално време от 90% от туристическите агенции в България; да получават резервации от 90% от интернет порталите за продажба на туристически продукти; да продават своите продукти в над 50 000 туристически агенции и портали в Австрия, Белгия, Холандия, Швейцария и други; да намалят разходите за персонал и телефонни разговори с клиенти.
Чрез Poseidon туроператорите изпращат в реално време своите готови оферти едновременно към собствената си интернет страница, към портали, които продават самолетни билети, екскурзии и почивки, към крайни клиенти и към резервационни системи в други страни.
ISIS е система за общуване между туроператори и агенции. Тя позволява на агенциите да сверяват и резервират всички оферти на туроператорите.
С нейна помощ една стандартна резервация може да отнеме 2-3 минути. Чрез тази система агенциите могат да проверяват за свободни места в самолети, автобуси, хотели; да сравняват цените на различните туроператори; да правят т. нар. dynamic booking (динамично резервиране), като закупуват от един оператор място в хотел, а от друг – в автобус или самолет.
PosXML осигурява комуникацията между туроператорската резервационна система Poseidon и всички възможни канали за продажба на туристически продукти: собствената интернет страница на туроператора, интернет страниците на туристически агенции, които са публикували офертите на оператора; туристическите портали, продаващи екскурзии и самолетни билети.
Не всички туристически агенции са склонни да се включат в централна резервационна система, защото това би означавало да отстъпват свои клиенти към конкурентите си, когато не могат да удовлетворят желанията им. Създаването на CRS, от друга страна обаче, би облекчило комуникацията между агенции и туроператори и би предложило на крайния клиент по-изгодна и отговаряща на изискванията му почивка.
Водещи
-
Елена Йончева осъди България в Страсбург
Страната ни трябва да изплати на евродепутатката 4900 евро неимуществени вреди, както и...
07.01 | 15:30
-
Ухан е в мини локдаун заради новата болест
07.01 | 15:10
Най-четени
-
Бившият лидер на БСП създава нова лявоцентристка партия
Критика към преговорите за кабинет
07.01 | 09:15
-
Комисия по бюджет и финанси в Народното събрание се събира на първото си заседание днес
На днешното заседание на бюджетната комисия на въпросите на народните представители ще...
07.01 | 09:45
-
Първи казуси около пълноправното ни членство в Шенген започват да се прилагат на практика
Всяко дете може да напуска територията на България самостоятелно или с родител, като при...
07.01 | 10:15
-
Кои са най-добрите семейни коли за 24-та година?
В допълнение към традиционните миниванове и кросоувъри, набират популярност електрическите...
07.01 | 13:00