Предлагат централна резервационна система за по-голяма ефективност в туризма 21.02 | 11:50
Създаването на такава система би облекчило комуникацията между туроператори, агенции и клиенти
Седем хиляди са действащите туристически агенции у нас. Те работят индивидуално, всяка сама за себе си, без да координират дейността си.
Именно заради това германската компания Activesys GmbH предлага да разработи централна резервационна система (CRS) на българския туристически пазар, чрез която туроператори, агенции, туристически портали и клиенти да общуват по-лесно помежду си.
Резервационните системи са няколко вида:
Poseidon е резервационна система, предназначена за туроператори. Чрез нея те могат да изложат и продават онлайн в реално време собствената си база данни от продукти на интернет страницата си; да получават възможност техните продукти да се резервират в реално време от 90% от туристическите агенции в България; да получават резервации от 90% от интернет порталите за продажба на туристически продукти; да продават своите продукти в над 50 000 туристически агенции и портали в Австрия, Белгия, Холандия, Швейцария и други; да намалят разходите за персонал и телефонни разговори с клиенти.
Чрез Poseidon туроператорите изпращат в реално време своите готови оферти едновременно към собствената си интернет страница, към портали, които продават самолетни билети, екскурзии и почивки, към крайни клиенти и към резервационни системи в други страни.
ISIS е система за общуване между туроператори и агенции. Тя позволява на агенциите да сверяват и резервират всички оферти на туроператорите.
С нейна помощ една стандартна резервация може да отнеме 2-3 минути. Чрез тази система агенциите могат да проверяват за свободни места в самолети, автобуси, хотели; да сравняват цените на различните туроператори; да правят т. нар. dynamic booking (динамично резервиране), като закупуват от един оператор място в хотел, а от друг – в автобус или самолет.
PosXML осигурява комуникацията между туроператорската резервационна система Poseidon и всички възможни канали за продажба на туристически продукти: собствената интернет страница на туроператора, интернет страниците на туристически агенции, които са публикували офертите на оператора; туристическите портали, продаващи екскурзии и самолетни билети.
Не всички туристически агенции са склонни да се включат в централна резервационна система, защото това би означавало да отстъпват свои клиенти към конкурентите си, когато не могат да удовлетворят желанията им. Създаването на CRS, от друга страна обаче, би облекчило комуникацията между агенции и туроператори и би предложило на крайния клиент по-изгодна и отговаряща на изискванията му почивка.
Водещи
-
Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси
"Не е нормално бюджетът да се управлява по технически формули", смята финансистът от Фискалния...
16.11 | 18:00
-
Божидар Божанов: 46% преразпределение от БВП води до скорошен сблъсък с айсберга
Това е бюджетът на Пеевски, смята депутатът от ПП - ДБ
16.11 | 17:40
-
Киселова: "Лукойл" зависи не само от кабинета и особения управител, а от геополитическата конюнктура
БСП искали увеличение на данък дивидент, защото управители на фирми плащали 5% данък дивидент...
16.11 | 17:00
Най-четени
-
Държавата дава ваучери по 20 000 лв. за саниране на къща
16.11 | 10:40
-
Костадинов от Сочи: Срещнах се с Дмитрий Медведев, "Възраждане" пише история
Лидерът на "Възраждане" заедно с депутата от партията Ангел Георгиев и евродепутатите Рада...
16.11 | 13:20
-
Добрев за бюджет'26: Работата е толкова объркана, че следващият бюджет ще е хубав
Той предупреди, че дефицитът може да бъде над 3%
16.11 | 13:00
-
Назначаването на Румен Спецов за особен управител на „Лукойл“ поражда сериозни въпроси
Темата коментира зам.-председателят на парламентарната комисия по енергетика и депутат от...
16.11 | 11:58