Престоят на туристите в България се скъсява 26.06 | 19:00

Основното предизвикателство пред българския туризъм е да имаме качествен продукт, който да продаваме на добра цена, коментира Илин Димитров

От iNews

Основното предизвикателство пред българския туризъм е да имаме качествен продукт, който да продаваме на добра цена. Това коментира в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус" Илин Димитров, бивш министър на туризма и настоящ секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование, култура.

По думите му качеството е сбор от различни количества: "За да имаме качествен продукт, първо трябва да имаме добро обслужване, а добро обслужване се прави с мотивирани и добре заплатени служители, които да имат визия и да следват някакви стандарти", отбеляза той.

Илин Димитров обясни, че сектор "Туризъм" остава неправилно разчетен: "Имаме една голяма задача като държава - да ребрандираме сектора си, така че той да бъде привлекателен за младите хора, които искат да работят в него. Ако гледаме числата, ние обучаваме повече готвачи, отколкото IT специалисти".

Според бившия министър всичко е в ръцете на политиците, които биха могли да приоритизират сектора: "Ако увеличим с 20 млн. лева парите за реклама, но ги харчим прозрачно, целезъобразно и бъдат разчетени добре, ще вкараме изключително много средства в националния ни бюджет. Просто несиметрично ще ги вкараме, тоест с малко средства и инвестиции ще успеем да вкараме много средства в БВП - и от ДДС, и от осигуровки, и от данъци, и от всичко. Затова е добре, политиците като си правят платформи да седнат и да го помислят. Защото никъде по света срещу 10-20 милиона за реклама в един сектор не можеш да изкараш 1 милиард".

Относно престоят на туристите в България, Илин Димитров отбеляза, че той се скъсява: "Когато се скъси престоят, средствата, които се харчат по неговия престой са по-големи, т.е. става по-нерентабилно. И наскоро една браншова организация беше направила чудесна конференция в Пловдив, където с допитване до над 1000 души бяха извели, че цените всъщност са се повишили между 7 и 9% – толкова са успели да ги повишат самите хотелиери, което спрямо инфлацията, която имаме, означава, че и цените не са успели да скочат с достатъчни темпове. Т.е. ние ще имаме по-кратък престой на туристите, повече средства ще се харчат за тях, като зареждане на чаршафи, на продукти, но цените не са актуализирани с темповете на нарастващата инфлация. Може би в продължение на сезона ще има някаква актуализация или наваксване по някакъв начин в силните месеци".

Водещи